ابرکوه و میبد پیشتاز وقف‌ در ماه رمضان

مردم دارالعباده یزد همواره در ماه رمضان از انجام سنت حسنه وقف از یکدیگر پیشی می‌گیرند و در این روزها هجدهمین و نوزدهمین وقف استان یزد در سال ۹۶ نیز به ثبت رسید. به گزارش خبرنگار مهر، مردم ابرکوه و میبد در زمینه انجام سنت حسنه وقف از دیگر هم استانی‌های خود پیشی گرفتند و […]

مردم دارالعباده یزد همواره در ماه رمضان از انجام سنت حسنه وقف از یکدیگر پیشی می‌گیرند و در این روزها هجدهمین و نوزدهمین وقف استان یزد در سال ۹۶ نیز به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ابرکوه و میبد در زمینه انجام سنت حسنه وقف از دیگر هم استانی‌های خود پیشی گرفتند و طی روزهای اخیر یک وقف در ابرکوه و یک وقف در میبد به ثبت رسید.

هجدهمین وقف استان یزد، وقف یک باب  منزل مسکونی در ابرکوه برای کمک به حوزه علمیه و موسسات قرآنی بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در مورد این وقف اظهار داشت: وقف این منزل مسکونی در واقع دومین وقف شهرستان ابرکوه و هجدهمین وقف استان یزد در سال جاری است.

سیدمحسن ابطحی بیان کرد: این منزل مسکونی که ۱۲۰ مترمربع مساحت دارد و ارزش ریالی آن به ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد، توسط خیر نیکوکار، علی اکبر عظیمی وقف شده است.

اما میبدی‌ها نیز در ماه مبارک امسال نوزدهمین وقف استان یزد در سال ۹۶ را به نام خود ثبت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میبد در مورد این وقف به خبرنگار مهر گفت: این وقف مربوط به زمین ۲۱۰ مترمربعی واقف نیکوکار میبدی است که زمین خود را برای احداث خانه عالم و خانه قرآنی مسجد النبی مجموعه کوثر میبد وقف کرده است.

خلیل دلاوری بیان کرد: ارزش این زمین که توسط جواد اعلم الهدی وقف شده، بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

استان یزد رتبه نخست در کشور در زمینه آمار موقوفات را دارد که البته این جایگاه در زمینه درآمدهای وقف چندان مناسب نیست اما تلاش برای احیای موقوفات توسط ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان یزد، علاوه بر اینکه تبلیغی بزرگ برای وقف به شمار می‌رود، گامی موثر در اجرای نیت واقف و احیای موقوفات است.