فیس‌بوک را باید از فضای‌رسانه‌ای‌ کشور بیرون‌کنیم

به گزارش طلوع یزد، ابوذر منتظر قائم، کارشناس ارشد رسانه در همایش حزب الله سایبر استان یزد و در جمع صمیمی جوانان فعال فضای مجازی گفت: اثرات تیراندازی های دشمنان در عرصه رسانه بسیار زیاد است اما در صورتی که کار واقعی و رسانه ای مناسب و به جا  انجام دهیم حتما جلو این تیراندازی […]

به گزارش طلوع یزد، ابوذر منتظر قائم، کارشناس ارشد رسانه در همایش حزب الله سایبر استان یزد و در جمع صمیمی جوانان فعال فضای مجازی گفت: اثرات تیراندازی های دشمنان در عرصه رسانه بسیار زیاد است اما در صورتی که کار واقعی و رسانه ای مناسب و به جا  انجام دهیم حتما جلو این تیراندازی ها را خواهیم گرفت اما در مقابل آنچه مورد تاکید می باشد توجه به خود است، زیرا که دشمن در هر لحظه سعی دارد شما را از راه به در کند.

به گزارش خبرنگار طلوع یزد وی بیان کرد: در صورتی که فردی از راه به در شود تنها این مشکل نخواهد بود بلکه وی به ماشین تهاجمی تبدیل خواهد شد و اثرات مخرب بسیاری را برای نیروهای خودی و عقاید مردم بر جای می گذارد.

این کارشناس ارشد رسانه تصریح کرد: مشکل امروز دشمنان در جامعه اسلامی، شما فعالان فضای مجازی هستید  و بر این اساس نیز سعی دارد تا با شناخت حساسیت هایتان جلو فعالیت های شما را بگیرد.

منتظر قائم خاطرنشان کرد: حساسیت مذهبی و طرفداری از نظام اسلامی دو مولفه اصلی  شما فعالان فضای مجازی است که دشمنان سعی دارند از هر طریقی شما را به وسیله حربه های متفاوت بی خاصیت نماید.

کارشناس ارشد رسانه با اشاره به آسیب های فیس بوک ادامه داد: ما این فضا را شبکه اجتماعی نمی نامیم زیرا از طریق آن دشمنانمان به فردی ترین اطلاعات ما دسترسی پیدا کرده و به صورت جامع آنچه را می خواهند از این طریق به دست می آورند.

منتظر قائم گفت: ما می گوییم فضایی مانند فیس بوک را باید به طور کامل از فضای رسانه ای کشور بیرون کنیم زیرا جنگ اصلی در آنجا رخ داده و با ورود به زندگی های ما علاوه بر به دست آوردن اطلاعات بکر، زندگی ما را نیز دگرگون ساخته است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی با شبکه های اجتماعی مشکل ندارد زیرا در غیر این صورت شبکه های اجتماعی فارسی زبان را نیز می بست بلکه موضوع اصلی جایی که آنها از این طریق حتی به احساسات شما نیز دسترسی پیدا کرده و با سوالات متعدد سعی بر تسلط بر شما را دارند که این ضرر و ضربه ای بزرگ به کشورمان می باشد.

منتظر قائم خاطرنشان کرد: فیس بوک تنها کمتر از ۱۰ برنامه کاربری برای خود دارد که یک برنامه نویس معمولی در کشورمان نیز می تواند آن را طراحی نماید اما در این راستا نکته قابل توجه این است که افرادی ماند نتانیاهو و چند اسرائیلی دیگر افراد منتخب فیس بوک هستند و ساعت ها و میلیاردها پول را صرف آن می کنند تا جایی که رئیس جمهور آمریکا نیز وقت خود را به حضور در این مرکز اختصاص داد که تمامی اینها نشان از زیر زمینی بودن بسیاری از فعالیت های این فضا است.

کارشناس ارشد رسانه تصریح کرد: در دنیای امروز اطلاعاتی که ملت سر آن می جنگند اطلاعات مربوط به چیزهای مخفی جنگی نیست بلکه اطلاعات گرایش سنجی مردم و عموم جامعه است که دشمن از طریق فیس بوک به خوبی از این طریق به تمامی این اطلاعات در کشور ما دست پیدا کرده است.

منتظر قائم افزود: فیس بوک با دست بندی ظریف دست شما را بسته و کار برای خدا در این فضای کاری صرفا توجیهی برای ما است زیرا که در آن از ریزترین اطلاعات شخصی تا بزرگ ترین اطلاعات ملی را از این طریق به دشمن خود می دهیم.

وی ادامه داد: شمایی که ادعا دارید که افسر جنگ نرم هستید باید در بالاترین سلامت روحی و روانی و استانداردهای اجتماعی باشید که یکی از راه های آن ترک فضاهایی همچون فیس بوک می باشد.  شما اگر بخواهید که کار برای انقلاب انجام دهید باز از این کار شما به روش های متفاوت ضربه زده و جلوگیری می کنند که نمونه آن لایک ۱۰۷ هزار نفری صفحه مقام معظم رهبری بود که توسط آنها بسته شد. در این راستا نیز در صورتی که می خواهید این کار را انجام دهید و بیشتر از آن لایک کنی باز آنها به راحتی قیچی می کنند.

سخنران همایش حزب الله سایبر درپایان خاطر نشان کرد: ایران افغانستان و عراق سه کشوری هستند که با افشاگری اسنودن بیان کرده که سازمان اطلاعات آمریکایی بیشترین اطلاعات را دریافت کرده است.

لازم به ذکر است در این همایش که بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای حزب الله سایبر استان یزد شرکت داشتند، عبدالله مروتی مسئول سایت کشور مجازی ایران، محسن میرجلیلی مسئول سایت دانش آموزی جامدادی، راسخی نژاد مسئول بسیج رسانه استان یزد و امین قانعی یکی از اعضای شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی – رسانه ای شهید عاصی زاده یزد گزارشی از فعالیت های مجموعه خود را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار طلوع یزد، حجه الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه حومه شرقی یزد، سرهنگ باقری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان، حجه الاسلام و المسلمین عباس دهقان، مسئول دفتر نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، حجه الاسلام و المسلمین نجیمی، مسئول دفتر استانی بنیاد خاتم الاوصیاء و جمعی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس که در عرصه جنگ نرم فعالیت دارند، در این همایش شرکت داشتند. همچنین به نقل از یکی از دست اندرکاران همایش، با وجود دعوت رسمی از مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات شاهد غیبت آن ها در این مراسم بودیم.