بهره مندی ۲۲۲ دانشجو و دانش آموز از خدمات کمیته امداد

هم اکنون ۱۴۷ دانش‌آموز و ۷۵ دانشجو تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند، تعداد دانش آموزان ۲۴ درصد و دانشجویان ۴۰ درصد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است. مدیرکمیته امداد شهرستان میبد با تشریح فعالیت های این نهاد در بخش های مختلف از ارائه خدمات  هدفمند  در […]

هم اکنون ۱۴۷ دانش‌آموز و ۷۵ دانشجو تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند، تعداد دانش آموزان ۲۴ درصد و دانشجویان ۴۰ درصد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

مدیرکمیته امداد شهرستان میبد با تشریح فعالیت های این نهاد در بخش های مختلف از ارائه خدمات  هدفمند  در قالب تک و چند خدمتی به جامعه تحت حمایت خبر داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان در سال ۹۵ هزینه شده است، گفت: این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، افزود: هم اکنون ۱۴۷ دانش‌آموز و ۷۵ دانشجو تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند، تعداد دانش آموزان ۲۴ درصد و دانشجویان ۴۰ درصد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: بهره مندی یک هزار و ۳۲۵ نفر از خدمات مشاوره ای و کلاس های آموزش خانواده و بیش از یک هزار و ۱۹۷ دانش آموز و مددجو از برنامه های کانون های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد در سال گذشته بود.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: بیش از ۷۹۰ میلیون ریال برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت در سال ۹۵ هزینه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی ۲۳۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت در سال ۹۵ پرداخت شده است، گفت: یکی از رویکردهای مهم این نهاد توانمند سازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها است.

زین الدینی در خصوص برنامه امنیت تغذیه مددجویان گفت:۹۲خانوار تحت پوشش مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند، خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان کمتر از شش سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود و پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود، بیش از ۸۳۷ میلیون ریال( ۳۸ درصد افزایش) نیز سال گذشته در این خصوص هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت از اقدامات موثر کمیته امداد در حوزه حمایت و سلامت است، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال برای تامین کمک هزینه ۴۱ مورد جهیزیه و هدیه ازدواج در سال ۹۵ پرداخت شده است و میزان کمک جهیزیه پرداختی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ رشد ۶۴ درصدی داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد  با اشاره به اینکه کمیته امداد پیش از ازدواج مددجویان با برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه مشاوره در جهت تحکیم بنیان خانواده ها تلاش می کند، افزود: برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره فردی و گروهی در زمینه حقوق و تکالیف متقابل زوج ها، اصول همسرداری و عوامل خوشبختی و کنترل خشم از جمله اقدامات موثر این نهاد در جهت تحکیم هر چه بیشتر بنیان خانواده های تحت حمایت پیش از ازدواج است.

شایسته ذکر است؛ هم اکنون چهار هزار و ۵۳۶ مددجوی تحت حمایت در قالب یک هزار و ۵۹۶ خانوار از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد در بخش های مختلف حمایتی استفاده می کنند.