جوکار: یزد گرفتار توزیع ناعادلانه امکانات است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: یزد متاسفانه گرفتار برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست شده که تبعات این تصمیم‌ها، توزیع ناعادلانه امکانات است. محمدصالح جوکار، در جمع مردم شاهدیه یزد اظهار داشت: رضایتمندی مردم اصل مهم خدمتگذاری و مسئولیت است و مسئولان و مدیران باید همواره رفع مشکلات مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. […]

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: یزد متاسفانه گرفتار برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست شده که تبعات این تصمیم‌ها، توزیع ناعادلانه امکانات است.

محمدصالح جوکار، در جمع مردم شاهدیه یزد اظهار داشت: رضایتمندی مردم اصل مهم خدمتگذاری و مسئولیت است و مسئولان و مدیران باید همواره رفع مشکلات مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در صحنه های مختلف همراهی خود را با نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند که این همراهی با وجود همه سختی‌ها و توطئه‌هایی است که دشمنان بر ما تحمیل کرده‌اند.

جوکار ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی برای رفع مشکلات مردم است و اگر امکان انجام این درخواست‌ها وجود ندارد، باید با شجاعت اعلام شود که ممکن نیست و توجیه نکنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: امنیت، اقتصاد و …. نسبی بوده و مطلق نیست و اینکه فکر کنیم همه چیز در عالی‌ترین سطح خود است، امکان‌پذیر نیست اما می‌توان نسبت به رفع مشکلات با همراهی مردم و مسئولان اقدام کرد.

جوکار خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مردمی در شهر شاهدیه به عنوان نخستین نشست نماینده با مردم است و چنین نشست‌هایی در تمام نقاط شهرهای حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد درخواست‌های مردم شاهدیه برای تقسیم عادلانه امکانات بیان کرد: متاسفانه استان یزد گرفتار بعضی تصمیمات شده و این تصمیمات باعث توزیع ناعادلانه امکانات و رشد نامتوازن مناطق استان شده است.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها هنوز به اندازه یک روستا نیز امکانات وجود ندارد اما در مقابل برخی از نقاط رشد چند برابری داشته است.

جوکار خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که اگر در گذشته هم این رویه اشتباه وجود داشته، اکنون باید اصلاح شود زیرا این توزیع ناعادلانه امکانات باعث بروز مشکلات شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: به عنوان مثال در شش ماهه ابتدای سال جاری، یکی از شهرداری‌ها با جمعیت ۵هزار نفر، ۲میلیارد تومان درآمد داشته اما شهرداری دیگری با جمعیت شهری ۳۰ هزار نفری فقط ۶۰ میلیون تومان درآمد داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اصلاح این روند اشتباه احتیاج به اراده عمومی در استان دارد تا از اینگونه بی‌عدالتی‌ها جلوگیری شود.

جوکار عنوان کرد: مشکل دیگر، رشد نامتوازن صنایع در منطقه حد فاصل شهرستان اردکان تا شهرستان مهریز است که متاسفانه صنایع در این منطقه واقع شده و باعث از دست رفتن هوای پاک و کاسته شدن عمر انسان‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز جدید احداث صنایع در این منطقه ممنوع شده است، گفت: محیط زیست و دیگر نهادها از جمله وزارت صنعت و معدن باید از صدور مجوز صنایع آلاینده در این منطقه جلوگیری کرده و برای جابه‌جایی صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی جدید اقدام شود.

جوکار ادامه داد: مشکل دیگری که مردم این مناطق به طور دائم پیگیر آن هستند، تصفیه خانه فاضلاب است که متاسفانه با مکان‌یابی اشتباه در کنار مناطق مسکونی یزد، شاهدیه، زارچ و اشکذر واقع شده است.

جوکار افزود: در این طرح بیش از ۷۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که تعطیلی یا ادامه کار تصفیه خانه فاضلاب یزد معضلی برای مسئولان شده است و اگر در زمان احداث حداقل ۱۰ کیلومتر با مناطق مسکونی فاصله گرفته شده بود، این معضلات کمتر مشاهده می‌شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده، خشک کردن دریاچه حاصل از فاضلاب یزد در دستور کار مسئولان قرار گرفته است، گفت: توسعه طرح تصفیه خانه فاضلاب ممنوع شده و باید دریاچه ایجاد شده که باعث تولید پشه و اعتراض شدید مردمی شده نیز خشک شود.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به گلایه مردم شاهدیه از کیفیت بد آب آشامیدنی و سختی بالای آب شرب در این منطقه افزود: استان یزد در تابستان سال جاری در وضعیت بسیار بحرانی از نظر آب آشامیدنی قرار داشت و با صبر و همراهی مردم در این زمینه مشکلی به وجود نیامد اما باید برای سال آینده تمهیدات لازم برای تامین آب شرب و بهداشت مردم اندیشیده شود.