تصویر/ طبخ و توریع ۴۰ دیگ آش در فیروزآباد میبد

به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و جانباز کربلا حضرت اباالفضل العباس (ع) هیئت ابوالفضلی فیروز آباد میبد(محله دروگ) ۴۰ دیگ آش را طبخ و بین عاشقان امامت وولایت توزیع کردند. به گزارش بام میبد؛ ایوب دهقانی سرپرست هیئت ابوالفضلی فیروزآباد میبد گفت:برای تهیه این آش ۱۸هزار لیتر آب،۵۰۰کیلوگوشت ،یک تن و […]

به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و جانباز کربلا حضرت اباالفضل العباس (ع) هیئت ابوالفضلی فیروز آباد میبد(محله دروگ) ۴۰ دیگ آش را طبخ و بین عاشقان امامت وولایت توزیع کردند.

به گزارش بام میبد؛ ایوب دهقانی سرپرست هیئت ابوالفضلی فیروزآباد میبد گفت:برای تهیه این آش ۱۸هزار لیتر آب،۵۰۰کیلوگوشت ،یک تن و ۲۰۰ کیلو گندم،۴۰۰ کیلو نخود و ۶۰۰ کیلو عدس به کار رفته است.

وی با بیان اینکه این آش به آش حسین در استان یزد و شهرستان میبد معروف است گفت :این آش در دیگ های مسی و باهیزم طبخ می شود .

دهقانی خاطرنشان کرد :تمام مواد اولیه این آش ازسوی مردم تامین شده است و ۱۵۰ نفر از افراد هیئت ابوالفضلی فیروز آباد میبد از یک هفته قبل مواد اولیه آن را آماده پخت کرده اند و بعد از حدود ۱۰ساعت کار آن را بین ۲۰ هزار نفر توزیع می کنند .

photo_2017-05-02_08-04-54