برگزاری انتخابات مکانیزه در میبد و اردکان

محمدعلی طالبی پیش از ظهر دیروز در نشستی خبری با اشاره اینکه انتخابات در شهرهای اردکان و میبد به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود، اظهار داشت: این شیوه برگزاری انتخابات در ۴۰ شعبه اخذ رای اردکان و ۵۴ شعبه اخذ رای میبد اجرا می شود. به گزارش مهر؛ معاون استاندار یزد با اشاره به […]

محمدعلی طالبی پیش از ظهر دیروز در نشستی خبری با اشاره اینکه انتخابات در شهرهای اردکان و میبد به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود، اظهار داشت: این شیوه برگزاری انتخابات در ۴۰ شعبه اخذ رای اردکان و ۵۴ شعبه اخذ رای میبد اجرا می شود.

به گزارش مهر؛ معاون استاندار یزد با اشاره به مزایای اجرای انتخابات تمام مکانیزه بیان کرد: آرای جمع آوری شده در این شعب نیاز به شمارش ندارد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموعه شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای استان یزد عنوان کرد: در کل استان یزد، ۸۷۶ شعبه کار جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ۸۳۶ شعبه نیز کار جمع آوری آرا در انتخابات شوراهای اسلامی را انجام می دهند.

وی با اشاره به علت تفاوت شعب اخذ رای یادآور شد: در برخی روستاهای استان یزد، جمعیت برای تشکیل شورا به حدنصاب نمی‌رسد که کار رای گیری انتخابات شوراها در آنها انجام نمی شود اما برای پوشش دادن انتخابات ریاست جمهوری، شعبه‌هایی در این روستاها و مناطق ایجاد می شود.

طالبی در مورد شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از مجموع ۸۷۶ شعبه، ۳۱۲ شعبه در روستاها و بقیه در شهرها دایر است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: از مجموع ۸۳۶ شعبه اخذ رای انتخابات شوراها نیز ۵۶۳ شعبه شهری و ۲۷۳ شعبه روستایی است.

طالبی خاطرنشان کرد: در استان یزد ۲۴ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند و همه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه و با حضور حداکثری مردم فراهم شده است.

وی همچنین به تشریح شرایط تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراها پرداخت و مصادیق تخلفات و جرائم انتخاباتی را مطرح کرد.

طالبی از نامزدها انتخاباتی و مسئولان ستادهای تبلیغاتی این نامزدها خواست تا با عمل به قانون و خودداری از تخلفات، زمینه برگزاری انتخابات قانونمند را در استان یزد فراهم کنند.