دکتر بودن روحانی، پیش از دکتر شدن!

انقلاب اسلامی ایران در ۱۹۷۹ میلادی پیروز شد و امام خمینی در سال ۱۹۸۹ م. به ملکوت اعلی پیوست. به گزارش عصر ایران، آقای روحانی در سال ۱۹۹۵ م. مدرک ارشد خود را از انگلیس می گیرد و در سال ۱۹۹۸، مدرک دکترای خود را از همان دانشگاه انگلیسی دریافت می کند. با این حال […]

انقلاب اسلامی ایران در ۱۹۷۹ میلادی پیروز شد و امام خمینی در سال ۱۹۸۹ م. به ملکوت اعلی پیوست. به گزارش عصر ایران، آقای روحانی در سال ۱۹۹۵ م. مدرک ارشد خود را از انگلیس می گیرد و در سال ۱۹۹۸، مدرک دکترای خود را از همان دانشگاه انگلیسی دریافت می کند. با این حال ایشان در سال ۱۹۸۶ میلادی؛ یعنی ۱۲ سال قبل از دریافت مدرک دکترای خود از انگلیس (بنابر ادعای پایگاه حامی روحانی) خود را در نامه ای به امام خمینی، دکتر نامیده است!

وی در آن زمان، مسؤول ستاد کل پدافند کشور بوده است. آقای روحانی در ۳۱ فروردین ۱۳۶۵ یعنی در سال ۱۹۸۶ میلادی، نامه ای به امام خمینی می نویسد و در پایان نامه چنین می آورد: «مسئول ستاد کل پدافند کشور- دکتر حسن روحانى‏». صحیفه نور، جلد ۲۰، ص ۳۵. یعنی آقای روحانی در نامه ای رسمی به بالاترین مقام کشور و ولیّ فقیه خود، سالها پیش از آنکه دکتر شود، خود را دکتر می نامد!

با تشکر از مهدی اخلاقی