ابتکار سفال گر میبدی+ تصویر

سیما میبد: یکی از جاذبه های شهرستان میبد در این ایام سیر در کارگاهای سفال است، که مسافران نوروزی خود با نشستن در پشت چرخ سفال این هنرصنعت را تجربه می کنند. آقای آقایی که از سفالگران میبد است، دست به ابتکار زده و آموزش سفال را در این ایام به میهمانان و مسافران نوروزی […]

سیما میبد: یکی از جاذبه های شهرستان میبد در این ایام سیر در کارگاهای سفال است، که مسافران نوروزی خود با نشستن در پشت چرخ سفال این هنرصنعت را تجربه می کنند.
آقای آقایی که از سفالگران میبد است، دست به ابتکار زده و آموزش سفال را در این ایام به میهمانان و مسافران نوروزی هدیه می کند.
وی با بیان اینکه خود از کودکی عاشق “گل بازی” بوده، می گوید:حالا که صاحب گارگاه سفال شده، نه درایام نوروز بلکه در طول سال ،کارش آموزش رایگان این هنر و صنعت است تا هرفردی که به کارگاهش سرمی زنند سفالگری را حتی برای یک لحظه تجربه کنند.
آقایی گفت: هر روز بیش از هزار نفر از کارگاهش بازدید می کنند و ۷۵ لیدر داخلی و خارجی مسافرانشان را برای تجربه آموزش سفال به این کارگاه می آورند.
وی با اشاره به اینکه در کارگاه بازدید کنندگان فرصت زیادی ندارند، افزود: آماده ایم کسانیکه به کار سفال علاقه مند هستند علاوه بر آموزش رایگان، چرخ رایگان هم در اختیار آنها قرار دهیم تا این هنر و صنعت به فراموشی سپرده نشود .
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد هم با بیان اینکه شهرستان میبد از شهرهایی است که صنایع دستی آن بویژه صنعت زیلو بافی و سفال و سرامیک آن درسطح کشور مطرح است گفت : درشهرستان میبد ۶ کارگاه سفالگری، ۳۰ کارگاه سرامیک و ۴ کارگاه تنورسازی فعالیت دارند.
رسول مشتاقیان افزود: از نقوش مهمی که در سفال و سرامیک میبد استفاده می شود نقوش گل و مرغ، ماهی، خورشید خانم و شطرنجی است که طرفداران زیادی دارد و کمترکسی است که به میبد سفر کند و ظروف سفال میبد را با خود نبرد .

photo_2017-03-26_12-30-33 photo_2017-03-26_12-30-41