مسئولیت ستاد «روحانی» را قبول نمی‌کنیم !؟

محمد محمدرضایى فعال سیاسى اصلاح‌طلب و عضو مجمع نمایندگان ادوار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اُفت محبوبیت و ریزش آراى آقای روحانى در بین اقوام مختلف به ویژه آذرى‌ها، کردها ، لرها، بلوچ، اعراب، خراسانى، مازنى و گیلکى حتمى است، گفت: دولت در این ماه‌ها با ترتیب دادن سفرهاى […]

محمد محمدرضایى فعال سیاسى اصلاح‌طلب و عضو مجمع نمایندگان ادوار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اُفت محبوبیت و ریزش آراى آقای روحانى در بین اقوام مختلف به ویژه آذرى‌ها، کردها ، لرها، بلوچ، اعراب، خراسانى، مازنى و گیلکى حتمى است، گفت: دولت در این ماه‌ها با ترتیب دادن سفرهاى استانى سعى در جبران دارد، اما باید بداند تکرار وعده‌هاى زمین مانده نوعى توهین به شعور مردم تلقى و با واکنش قهرآمیز مواجه خواهد شد.

محمدرضایی با بیان اینکه برخی افراد که در نشست ۱۲ خرداد ۹۲ آقای روحانى با فعالان و نمایندگان اقوام و اقلیت‌ها براى مذاکره  و جلب حمایت حضور داشتند، در سال ۹۶ از آقای روحانی حمایت نخواهند کرد، اظهار داشت: در آن نشست شخصیت‌‌های حامی حقوق اقوام مانند رئوف قادرى، عبدالله سهرابى، اقبال محمدى، آئین‌پرست، دولتى از طرف مجمع نمایندگان ادوار و از طرف آقای روحانی هم یونسى، علوى و حسین فریدون شرکت داشتند، اما  تا این لحظه هیچ کدام از حاضرین در آن نشست براى حمایت از دکتر روحانى در سال آینده اعلام آمادگى نکرده‌اند.

وی افزود: دست‌اندرکاران ستاد انتخابات آقای روحانى در حال رایزنى براى جذب مجدد آنان به هر قیمتى هستند، اما بعید مى‌دانم خلاف اراده موکلین سابق‌شان عمل کنند و خود نیز  بارها منتقد رفتار دولت روحانى شده‌اند.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى حامی روحانی در سال ۹۲ با بیان اینکه اعتبارات استان کردستان در مقایسه با استان‌هاى برخوردارترى چون کرمان و سمنان افزایش نداشته، اظهار داشت: به اعتراف خود دولتمردان بسیارى از شاخص‌هاى اعتبارى کردستان نرخ پایین‌ترى از میانگین کشورى داشته است. نرخ بالا و بى‌سابقه مشارکت مردم در استان‌هاى مرزى و اقوام‌نشین حول همان تعهدات روحانى به اقوام بود. مردم کردستان به عهد خود وفا کردند و راى دادند، اما دولت به آن عمل نکرد.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار خاطرنشان کرد: اخیراً دولت با تدوین منشورى تحت عنوان «حقوق شهروندى» در آستانه انتخابات قصد فریب افکارعمومى را داشت، در حالى که همه مى‌دانیم مندرجات این منشور تکرار و یا تلفیقى از قوانین جارى کشور است.