در “سروش” هم می توان کار کرد!

حجت الاسلام مجتبی شیخی

حجت الاسلام مجتبی شیخی

شاید ابتدا باور نمی‌کردیم که می توان در سروش هم کار کرد.
ولی بالاخره تصمیم خود را گرفتم و با یکی از دوستان در مورد جزئیات برنامه ام در سروش صحبت و طرح خود را برای ایشان که مسئول موسسه فرهنگی آموزشی سراج میبد بود، تشریح کردم …
با این جلسه کار اصلی شروع و تیم محتوایی و فنی تشکیل و کار در سروش ایرانی در روز عید فطر با تشکیل گروه سراج، آغاز گردید. روزهای اول افراد کمی در این گروه عضو بودند و به سختی تعداد افراد را به پنجاه نفر رساندیم، اما خسته نشدیم و هر چند راه را به دلیل هجمه پیام رسان های خارجی بر جامعه، بسیار دشوار می دیدیم؛ ولی همواره پیام رهبر انقلاب جلوی چشممان بود که «بروید به سمت تولیدات داخلی».

بنابراین علی رغم سختی مسیر، لحظه ای خسته نشدیم و مسیر دشوار را با تبلیغ چهره به چهره با افراد مختلف آغاز کردیم. اشکالی که بر ما می گرفتند این بود که سروش کانال عمومی ندارد و هر کسی نمی‌تواند کانال دلخواهش را ایجاد کند؛ بنابراین سوالشان این بود که چگونه در آن کار فرهنگی کنیم؟ و یا با گروه های آن که بیش از صد عضو نمی‌گیرد و یا مخاطب در آن زیاد نیست، باید چه کرد؟ جواب ما همیشه به این دوستان، تاکید بر مقاومت و ایستادگی بود و بیان می کردیم: باید مخاطب را با خود به اینجا بیاورید، مخاطب را باید خودتان خلق کنید و این هنر شما است و می توانید با تلاش این کار را انجام دهید.

مسیر رو به جلو بود تا اینکه اعلام شد، امکان تشکیل کانال در نسخه جدید برای همه فراهم شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد در اولین روزی که این امکان فراهم شد، کانال سراج تشکیل شد. شاید اولین کانال مردمی در شهرستان میبد و یا حتی استان یزد بودیم. به مرور امکانات کانال افزایش یافت و امکان حذف و ویرایش مطلب نیز به کانال اضافه شد. کار را با چنگ و دندان گرفته و ادامه دادیم آن هم در کانال تک مدیری که خود کاربران می دانند به چه اندازه کار سخت است؛ اما باز هم با اطمینان قلبی به دلگرمی های رهبر انقلاب، راه را روشن می دیدیم. تبلیغ های چهره به چهره نیز ادامه داشت تا اینکه توانستیم تا امروز تعداد اعضای کانال را در سروشی که همه می گفتند مخاطبی ندارد و آن هم در یک کانال شهرستانی و البته با مطالب کشوری به حدود ۹۰۰ نفر برسانیم و این راه همچنان ادامه دارد …

همچنین خبر خوش دیگری هم رسید، که ارسال نظرات برای تیم سروش جهت اصلاحات نتیجه داده و امکان چند مدیری با دسترسی و امکانات گوناگون برای مدیران نیز در سروش فراهم شده و کاربران از این جهت نیز مشکل کمتری خواهند داشت. لازم به ذکر است که در کانال سراج مطالب فرهنگی، دینی و احکام روز و مبتلابه جامعه به روش خلاصه، تصویری و جذاب قرار می گیرد و کاربران با عضو شدن در این کانال، قطعا استفاده های زیادی خواهند برد و به اعتقاد ما استفاده خوبی نیز از معارف اهل بیت خواهند داشت. همچنین مسابقات جذابی همراه با جایزه در این کانال جریان دارد و هر چند وقت یکبار به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

امیدواریم روزی بیاید که حضور پیام رسان های خارجی در ایران کم رنگ و حتی بی رنگ شود و ملت قهرمان ایران با حضور در نرم افزارهای ایرانی و حمایت و پشتیبانی از آن و ارسال نظرات و پیشنهادهای ارتقا بخش خود به سازندگان، موجبات ارتقای آنها را فراهم آورند.

آدرس کانال سراج در سروش:
http://sapp.ir/seraaj
آدرس کانال پشتیبان سراج جهت ارسال نظرات و پیشنهادات:
http://sapp.ir/p.seraj
پرطرفدارترین کانال سروش: کانال سمت خدا با ۲۹ هزار نفر کاربر:
http://sapp.ir/samtekhoda

برخی دیگر از کانالهایی پرطرفدار و مفید در زمینه های مختلف طبق سلایق مختلف کاربران که می توان در قسمت معرفی کانالها به آنها دست یافت:
کانالهای باشگاه خبرنگاران جوان، سیما نیوز، تابناک، خبرگزاری فارس، نقاشی نقاشی، استاد دولابی، حجت الاسلام پناهیان، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مجتبی تهرانی، استاد میرباقری، خندوانه، دیرین دیرین، دستپخت، دورهمی، آموزش سواد فضای مجازی، لذت آشپزی، کدبانو، خلاقیت در خانه، کاریکاتورهای مازیار بیژنی، قیصر امین پور، کافه کتاب، هوادارن استقلال، هواداران پرسپولیس، حرکات اصلاحی ورزشی، اقتصاد مقاومتی، اصفهان نصف جهان، حرفما و چندین کانال جهت تبادل، تبلیغ و معرفی کانالهایی که تشکیل می شود از جمله مرجع کانالهای غیر رسمی سروش و کانال مرجع سروش.