تغییر مجری انقلابی برنامه “متن-حاشیه”

برنامه تلویزیونی «متن؛ حاشیه» شب گذشته به روال همیشگی روی آنتن رفت اما مخاطبان به جای حضور «وحید ایمانی» مجری شناخته شده این برنامه تلویزیونی شاهد حضور مجری جدیدی در برنامه بودند و هیچ اشاره‌ای هم به عدم حضور مجری سابق این برنامه نشد. در نهایت «وحید ایمانی» مجری این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار […]

برنامه تلویزیونی «متن؛ حاشیه» شب گذشته به روال همیشگی روی آنتن رفت اما مخاطبان به جای حضور «وحید ایمانی» مجری شناخته شده این برنامه تلویزیونی شاهد حضور مجری جدیدی در برنامه بودند و هیچ اشاره‌ای هم به عدم حضور مجری سابق این برنامه نشد.

در نهایت «وحید ایمانی» مجری این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، تنها به این جمله بسنده کرد که عدم حضور من در «متن؛ حاشیه» به واسطه تصمیم مدیران سازمان بوده و من هم به آن احترام می‌گذارم.

وی همچنین در مقابل اصرار خبرنگار فارس درباره اینکه دلیل تغییر شما چه بوده؟ تصریح کرد: ترجیح می‌دهم که در این باره توضیحی ندهم و تنها می‌توانم بگویم که ساعاتی پیش از آغاز برنامه به من اعلام کردند که شما دیگر اجرای این برنامه را برعهده ندارید.

به گزارش خبرگزاری فارس، این تغییر ناگهانی در حالی افتاده که از پخش برنامه «متن؛ حاشیه» ۵ سال می‌گذرد که شاید برای مخاطبان جای تعجب داشته باشد. ۳ سال ابتدایی این برنامه با اجرای مجری دیگری پخش شد و برنامه به قدری خنثی به روی آنتن می‌رفت که بسیاری از مخاطبان اصلا نمی‌دانستند که این برنامه چیست و برای چه پخش می‌شود؟

اما در ادامه با تغییر مجری و آمدن «وحید ایمانی» به برنامه؛ شاهد تغییرات بسیاری در «متن؛ حاشیه» بودیم که یک برنامه بی‌رمق را به برنامه‌ای چالشی تبدیل کرد که بسیاری از مدیران و مسئولان با کمال میل حاضر به حضور در برنامه می‌شدند و اتفاقا مباحث بسیار شفاف و خوبی در حوزه‌های گوناگون در این برنامه مطرح شد که تبدیل به تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌ها و مطبوعات می‌شد.

این برنامه خط قرمزهای فرضی سازمان صداوسیما را تغییر و نشان داد که اگر مسائلی که خط قرمز فرض می‌شوند، به درستی مطرح و مدیریت شوند، می‌توانند شفاف‌سازی بسیاری داشته باشند و فضای تخریبی را از رسانه‌های بیگانه بگیرند.

از جمله افرادی که حضور چالش برانگیز و منحصر به فردی در برنامه «متن؛ حاشیه» داشته‌اند، می‌توان به سردار نقدی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی، حسام‌الدین آشنا، معصومه ابتکار، اکبر ترکان، علی ذاکانی و علی‌الخصوص شهین‌دخت ملاوردی و … اشاره کرد و به گفته بسیاری از کارشناسان برنامه «متن؛ حاشیه» توانست آرزوی ۹۰ سیاسی را در تلویزیون برآورده کرده و یک برنامه چالشی موثر در تراز انقلاب اسلامی را روی آنتن ببرد.

تغییر وحید ایمانی بعنوان یک مجری حرفه‌ای و انقلابی که بارها از سوی رسانه های معاند مورد هجمه قرار گرفته، با یک مجری ناآشنا که به قول مهمانان اولین برنامه اش، حتی توان مدیریت برنامه را ندارد، برای برنامه‌ای که به قله موفقیت نزدیک شده آن هم بدون اطلاع قبلی به مخاطبان، جز بی احترامی به بینندگان و کاهش مخاطبان رسانه ملی و نیز عدم توجه برنامه سازان به برنامه‌سازی موفق ندارند.