تغییر رییس حوزه علمیه خواهران میبد

با حضور امام جمعه میبد ، مدیر حوزه خواهران استان و جمعی از طلاب خواهر و روحانیون ، از زحمات و تلاش های خانم رویا دهقانی قدردانی و افسر قاسمی بعنوان مدیر جدید موسسه آموزش عالی حوزوی خواهرن این شهرستان معرفی شد. امام جمعه میبد در این مراسم از بانیان این حوزه به ویژه مرحوم […]

با حضور امام جمعه میبد ، مدیر حوزه خواهران استان و جمعی از طلاب خواهر و روحانیون ، از زحمات و تلاش های خانم رویا دهقانی قدردانی و افسر قاسمی بعنوان مدیر جدید موسسه آموزش عالی حوزوی خواهرن این شهرستان معرفی شد.
امام جمعه میبد در این مراسم از بانیان این حوزه به ویژه مرحوم حجت الاسلام سیدجلال یحیی زاده و از مدیران دوره های اخیر قدردانی کرد.
آیت الله اعرافی در ادامه به عظمت عاشورا از ابعاد مختلف پرداخت و گفت : عاشورا ظرفیت عظیمی دارد که می توان از منظرهای مختلف عرفانی ، فلسفی ، اخلاقی ، فقهی ، علوم قدیم و جدید ، علوم فرهنگی و سیاسی و مدیریتی می توان بررسی کرد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : یکی از مبانی عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که امام حسین (ع) برای احیاء آن به عنوان یک فقه و امر الهی قیام کرد .
مدیر حوزه های علمیه ، سپس به اشاره به درونمایه زیارت اربعین و اینکه بیش از ۲۰ صفت و ویژگی برای امام حسین در زیارت اربعین شمرده شده است گفت : یکی از جملات خوب در این زیارت این است که امام حسین (ع) در مقام دعوت به آنچه که راه خداست عذر را بر همه بست و تمام خیرخواهی را برای جامعه خرج کرد و نهایت خیرخواهی را امام به کار گرفت و به جایی رسید که تمام وجودش را برای مردم داد.
وی با بیان اینکه همه تلاش های امام برای این بود که مردم از جهالت و تحیر در گمراهی ها بیرون بیایند افزود : اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد ؛ دستگاههای بنی امیه و منحرف که همه صحنه را در اختیار گرفته بودند و جعل حدیث و روایت کرده بودند بسیاری از حقایق گم میشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر عاشورا و کربلا نبود تمام حقیقت از محور خود بیرون می رفت و حیرت و ضلالت در تاریخ باقی می ماند گفت : امروز اگر کسی دنبال حقیقت باشد راه براش وجود دارد و دل هایی که در سراسر عالم به عشق عاشورا می تپد در آینه عاشورا تجلی کرده اما در آن دوران راه بیرون آمدن نبود و قیام سالار شهیدان باعث شد که راه هدایت باقی بماند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : ما بعنوان طلبه و حوزه باید کاری کنیم که حق شناخته شود و انسان ها بتوانند ذات حقیقت و درستی را تشخصیص دهند.
امام جمعه میبد با اشاره به اینکه باید جاپای امام حسین بگذاریم و از خودمان بیرون برویم و همه وجود ما باید محو در هدفمان باشد اظهار داشت : اینکه من نامم را چه جوری ببرند ، حقوقم و امکاناتم چقدر باشد باید همه امور مادی در وجود انسان ذوب آن هدف و آرمان الهی باشد.
آیت الله اعرافی ، محو در هدف و حرکت در مسیر آرمان های الهی را درس واقعی عاشورا خواند و گفت : اگر آنچه که در حوزه ها باید باشد این تفکر نباشد غلط است.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : دنیای امروز نیاز به آدم های عاشورایی و فداکار دارد که روی تمام هستی شان پا بگذارند و این ارزشهای بزرگی است که در حوزه ما بوده و امروز باید احیا شود .
وی خاطرنشان کرد : شهرستان میبد در دو بخش حوزه برادران و خواهران که با نام و نشانی از بزرگانی مثل آیت الله حائری مشهور است با برنامه ریزی های راهبردی و درست و با عزم و تلاش به قطب تربیت کننده عالمان بزرگ و مرکز علمی ، تحقیقی تبدیل شود و این بستگی به مدیر و اساتید با خلاق و با دانش دارد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود : معرفت و فضیلت چیزی است که از حوزه و حوزویان انتظار می رود و باید کسانی که در حوزه تحصیل می کنند و مدیران و اساتیدی که در حوزه مشغولند عاشورایی فکر ، عمل و اقدام کنند.
مدیر حوزه عملیه خواهران استان هم در ابتدای این جلسه گزارشی از تعداد طلاب این حوزه و ظرفیت های موجود ارائه کرد .