پاسخ امام رضا علیه السلام به علی مطهری !

اگر در زمان پهلوی شخصی چنین سخنی میگفت معلوم نبود در اعتراض به این گستاخی حوزه های علمیه چند روز تعطیل میشدند و چند عمامه به زمین میخورد ! وقعا حیف است برخی افراد به این ارزانی دنیا و آخرتشان را با هم به کمتر از پشیزی میفروشند. اخیرا علی مطهری (۱) نایب رئیس دوم […]

اگر در زمان پهلوی شخصی چنین سخنی میگفت معلوم نبود در اعتراض به این گستاخی حوزه های علمیه چند روز تعطیل میشدند و چند عمامه به زمین میخورد !

وقعا حیف است برخی افراد به این ارزانی دنیا و آخرتشان را با هم به کمتر از پشیزی میفروشند.

اخیرا علی مطهری (۱) نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو کنسرت ها در مشهد گفته است: نباید در برخی از موضوعات افراط و تفریط شود. شاید اگر امام رضا هم بود پای کنسرت می‌نشست. برخی می گویند حریم امام رضا(علیه السلام) را حفظ نمی کنید که این موضوعات نیز باید مورد بررسی قرار گیرد!

بهتر است جواب وی را از خود حضرت بپرسیم ! امام (علیه السلام) در زمان حیاتشان جواب این بی ادبی را داده اند :

یونس روایت کرده است که از خراسانى [حضرت امام رضا (علیه السلام)] درباره غنا پرسیدم و گفتم یکى از عباسى‌ها خیال کرده که جنابعالى غنا را اجازه مى‌فرمایید!

حضرت فرمودند: زندیق دروغ مى‌گوید! من چنین سخنى به او نگفتم که غنا جایز است. (۲)

همچنین امام (علیه السلام) در ضمن نامه‌اى به مامون ملعون ،گناهان کبیره را مى‌شمارد و یکى از گناهان کبیره را سرگرمى به آلات موسیقى معرفى مى‌فرماید. (۳)

آقای مطهری سعی کنید برای پدر باقیات الصالحات باشید قدیمی ها خوب فرموده اند که اگر سخن گفتن نقره است، سکوت طلاست !

والسلام علی من اتبع الهدی

مسعود بحرینی


۱) علی مطهری (زادهٔ بهمن ۱۳۳۶، تهران) استاد دانشگاه، سیاستمدار مستقل، نایب رئیس دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است. او فرزند مرتضی مطهری و برادر همسر علی لاریجانی (رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی) است.

۲) وسائل الشیعه، باب ۹۹، حدیث ۱۳ – فروع کافى، جلد ۲، ص ۲۰۱، عیون اخبار الرضا، در نسخه‌اى آمده که آن ملعون ((ابراهیم‌هاشم العباسى)) بوده، ص ۱۸۷

۳) وسائل الشیعه، جلد ۱۱، ص ۲۶۱ (استماع الاوتار من الکبائر)