مبارک:آمریکا‌هم‌پیمانانش‌را‌مثل‌آب‌خوردن‌می‌فروشد

وزیر امور خارجه عراق گفته است که حسنی مبارک به من هشدار داده بود که آمریکایی‌ها هم‌پیمانان خود را مثل «آب خوردن» می‌فروشند. به گزارش رجانیوز، «هوشیار زیباری» در گفتگو با روزنامه ‘الحیاه’ چاپ لندن این مطلب را بیان کرده است. وی در این مصاحبه همچنین گفته است که رهبر ایران نیز اعلام کرد که […]

وزیر امور خارجه عراق گفته است که حسنی مبارک به من هشدار داده بود که آمریکایی‌ها هم‌پیمانان خود را مثل «آب خوردن» می‌فروشند.

به گزارش رجانیوز، «هوشیار زیباری» در گفتگو با روزنامه ‘الحیاه’ چاپ لندن این مطلب را بیان کرده است. وی در این مصاحبه همچنین گفته است که رهبر ایران نیز اعلام کرد که به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید و خروج نیروهای آمریکایی از عراق باید در اولویت باشد.   اظهارات هوشیار زیباری در حالی است که رسانه های خبری مصر نیز پس از گذشت چند روز از برکناری مرسی و بازداشت وی از گلایه رئیس جمهور معزول مصر از آمریکا خبر داده بودند.   در خبری که روزنامه الاخبار روز ۲۵ تیر از دیدار فرزند مرسی با وی منتشر کرده، آمده است: محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در دیدار با اسامه مرسی فرزندش در محل بازداشت خود گفت: آمریکا تنها کشوری بود که وعده حمایت از دولت وی را به محض افزایش تعداد تظاهر‌کنندگان داده بود، اما با این وجود از وعده خود شانه خالی کرد.   این در حالی است که رهبر معظم انقلاب پس از سقوط حسنی مبارک و قدرت گرفتن اسلامگرایان در مصر و در آستانه نخستین انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به احزاب سیاسی مصری بویژه اسلامگرایان توصیه‌های مهم و قابل تاملی داشتند که عمل اسلامگرایان به این توصیه‌ها می‌توانست آنها را از بحران کنونی که گرفتار آن آمده‌ا‌ند، نجات دهد.