سخنان آیت‌الله اعرافی درحسینیه اعظم شهیدیه

همزمان با سراسر میهن اسلامی نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) سومین امام شیعیان در صحرای کربلا ، به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در میان سیل عزاداران عاشورای حسینی در حسنیه اعظم شهیدیه اقامه شد . به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد قبل از اقامه نماز […]

همزمان با سراسر میهن اسلامی نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) سومین امام شیعیان در صحرای کربلا ، به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در میان سیل عزاداران عاشورای حسینی در حسنیه اعظم شهیدیه اقامه شد .

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد قبل از اقامه نماز ظهر عاشورا در جمع سیل عزاداران سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) با استناد به فرمایشات علی بن ابی طالب حضرت علی (ع)  ، کربلا را جایگاه عشق و مردان بزرگ خواند و افزود: کربلا قتلگاه عاشقان بزرگ است که شهیدان و فانیان در راه خدا هستند که مانند آنها در گذشته و آینده تاریخ نیامده است .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این قتلگاه همان قتلگاهی است که امروز در عزاداری آن بر سر و سینه می زنید و اشک می ریزید گفت : ای همه کسانی که فقط به عشق امام حسین (ع) و آرمانهای بزرگ او به میدان آمده اید؛‌کربلا دریایی از درس هاست و شما شاگردان بزرگ این مکتب هستید.

وی با اشاره به انقلاب عظیم ملت بزرگ ایران گفت : ملت بزرگ ایران با درس ایثار و شجاعت و فداکاری که از امام حسین (ع) گرفتند این درس بزرگ را به همه عالم منتقل کردند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : ملت ایران علاوه بر فراگرفتن درس وفا ، سخا ، عشق و معنویت و اخلاق از امام حسین و یارانش ، استادان آزادگی و حیات جدید بشریت اند.

امام جمعه میبد ، هدف قراردادن حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب سلام الله علیها در سوریه از سوی بنی امیه صفتان را نشانه عظمت ملت بزرگ ایران و امت اسلام خواند و افزود: نور این حسینیه ها و عزاداری ها امروز در همه عالم منتقل شده است .

وی با اشاره به درسهای عاشورا و مکتب پرفروغ امام حسین (ع) و بیش از یکصد درس عاشورا در یادداشت های خود ، ‌عزت جوامع اسلامی را یکی از درسهای عاشورا برشمرد و افزود: امروز با تفرقه مسلمانان ، دشمنان اسلام به منابع و معادن و ثروت های مسلمانان می تازند چرا که مسلمانان شجاع و عزیز نیستند و باید درس آزادگی و عزت و شجاعت را از امام حسین (ع) بیاموزند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امام حسین (ع) در قتلگاه کربلا در سخت ترین شرایط محاصره ، تهدید و تحریم سپاه شیطان فریاد ” هیهات من الذله ” سرداد تصریح کرد : دشمنان ایران و اسلام و انقلاب بدانند؛ فریاد هیهات من الذله فریاد آزادگی ،عظمت و شجاعت ملت ایران ، همه را باید تسلیم کند.

امام جمعه میبد گفت : درس عاشورا عزت ، شجاعت و ایستادگی در برابر دشمنان است .

وی اخلاق و معنویت را دومین درس عاشورای حسینی خواند و افزود: شب عاشورا خیمه امام حسین (ع) با عبادت ، نماز ، ‌دعا و قرآن مصفا یافت و ملت ما در ظهر عاشورا جلوه عبادت را روشن می کنند و به همه  جا درس عبادت و معنویت می دهند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به آسیب های جامعه امروز گفت : امروز علیرغم همه پیشرفت ها ، از سوی سپاه شیطان ، دارای آسیب های اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی، طلاق ، ضعف تعهد در برابر خانواده ، تبعیض طبقات اجتماعی و سرقت و فقر در جامعه هستیم که باید کسانی که به برکت انقلاب اسلامی و نعمت های الهی به مال و مقامی رسیده اند باید در خدمت این ملت و مشکلات جامعه باشند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه عاشورا دو چهره دارد گفت : یک چهره عاشورا حماسه ، جهاد و شهادت است که یاران امام حسین (ع) آن را آفریدند و چهره دیگر عاشورا قساوتی است که در عاشورا تجلی کرد و سپاه شیطان در کربلا به انتقام کور روی آوردند و پس از شهادت امام حسین بر جسدها هم رحم نکردند و بر آنها تاختند و خیمه ها را آتش زدند و گوشواره ها را از گوش دختران کشیدند.

وی در ادامه بیانات خود با اشاره به ۷۶ سلام امام زمان (عج) به شهیدان کربلا گفت : سلام بر حسین که ملائکه بر او گریستند، سلام بر لباسهای برخون کشیده ،‌سلام بر لب های خشکیده ، سلام بر جسدهای برهنه ، سلام بر خون های روان در قتلگاه کربلا ، سلام بر اعضای پاره پاره شده شهدای کربلا، سلام بر سرهای بریده ، سلام بر جسدهای در بیابان رها شده ، سلام بر مردان و زنان آواره و دور از وطن ، سلام بر جسدهای بی کفن ، سلام بر دندانهای کوبیده شده با چوب ، سلام بر کودکی که میکایل در کودکی با او سخن گفت ، سلام بر رگهای بریده و دور از بدن و سلام بر شهیدانی که با خون غسل داده شدند.

آیت الله اعرافی در پایان با تسلیت عاشورای حسینی به همه عزاداران و قدردانی از دست اندرکاران توسعه حسینیه اعظم شهیدیه گفت: امیدواریم با کمک و همراهی مردم و آزادسازی اطراف این حسینیه در سال آینده شاهد توسعه این حسینیه باشیم .