خلاصه ای بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان

۱) امروز در منطقه‌ی ما دولت‌هایی هستند که مسئولانشان سربازان بی‌جیره و مواجب نظام سلطه هستند/ همان حرفی را می‌زنند و همان کاری را می‌کنند که آمریکا می‌خواهد؛ برای او پول هم خرج می‌کنند/ تنها امتیازی که می‌گیرند این است که نظام استکبار از سقوط آنها جلوگیری می‌کند. ۲) وقتی مقابل دشمن از نشان دادن […]

۱) امروز در منطقه‌ی ما دولت‌هایی هستند که مسئولانشان سربازان بی‌جیره و مواجب نظام سلطه هستند/ همان حرفی را می‌زنند و همان کاری را می‌کنند که آمریکا می‌خواهد؛ برای او پول هم خرج می‌کنند/ تنها امتیازی که می‌گیرند این است که نظام استکبار از سقوط آنها جلوگیری می‌کند.

۲) وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود/ می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!/ از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است/ این‌طور باید باقدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد.

۳)«هویت مستقل» اولین چیزی است که باید در جوان پرورش دهیم؛ بعد از آن نوبت اقتصاد مقاومتی است/ بارها به مسئولان، عمومی و خصوصی تذکر داده‌ام اما الگوی مصرف اصلاح نشده است؛ این بچه پولدارهای نوکیسه که با آن خودروهای کذایی در خیابان‌ها هستند به همین خاطر است. این را باید از کودکی یاد داد.

۴) زبان علم فقط انگلیسی نیست/ اصرار بر ترویج انحصاری انگلیسی ناسالم است/ زبان‌های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و کشورهای شرقی هم زبان علمند/ کشورهای دیگر جلوی نفوذ زبان بیگانه را می‌گیرند/ نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می‌کنیم.

۵)جامعه‌ی معلمی کشور یک کار دشوار را با بازده مادی اندک برعهده گرفته/ مواجهه‌ی تربیتی با نوجوان کار کوچکی نیست/ بخشی از انگیزه‌ی معلمی، عشق و محبت و احساس مسئولیت است/ از جامعه‌ی معلمی کشور سپاسگزاری می‌کنم/ مسئولان از مسائل مادی معلمان غافل نشوند.