شیخ‌مرتضی‌دهقانی: باید تک‌فرزندی را کناربگذاریم

مزمان با ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه از جهان ، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی بزرگ آیت الله اعرافی در میبد برگزار شد . به گزارش میبد آدینه ، در این همایش که از ساعت ۹ صبح برگزار شد ؛ ۵ هزار شیرخواره شرکت داشتند و مادران جوان با روی دست قرار دادن شیرخوارگان خود […]

مزمان با ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه از جهان ، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی بزرگ آیت الله اعرافی در میبد برگزار شد .

به گزارش میبد آدینه ، در این همایش که از ساعت ۹ صبح برگزار شد ؛ ۵ هزار شیرخواره شرکت داشتند و مادران جوان با روی دست قرار دادن شیرخوارگان خود همراه با مداح مراسم به یاد علی اصغر امام حسین (ع) اشک می ریختند.

لباس های سبز، پیشانی بندهای علی اصغر و ناله های سوزناک مادران شیرخوارگان فضای معنوی این همایش را دوچندان کرده بود.

تعدادی از مادران که سخت با نگاه به گلوی نازک شیرخوارگان خود به یاد علی اصغر امام حسین (ع) می افتادند ناخودآگاه اشک از چشمانشان سرازیر می شد.

یکی از این مادران که خیلی بی تابی می کرد گفت : امروز بعد از سالها که صاحب فرزند شده ام با انتخاب ناب علی اصغر به فرزندم، فرزندم را نذر علی اصغر (ع) کرده ام تا با تربیت قرآنی این کودک را در مسیر امام حسین و از سربازان حضرت ولی عصر (عج) قرار دهم.

حجت الاسلام مرتضی دهقانی از روحانیون حوزه علمیه میبد در این همایش گفت : خداوند به کودکان نگاه خاص دارد و اگر خانواده ها می خواهند فرزند نیک داشته باشند باید به آنها احترام بگذارند.

وی ، خشونت و تنبیه بدنی برای تربیت کودکان را از آسیب های تربیت خواند و تصریح کرد : تنبیه بدنی و خشونت کودکان را در مسیر تربیت انحرافی قرار می دهد و اسلام با آن مخالف است .

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه کانون خانواده باید کانون محبت و صمیمیت باشد گفت : خانواده ها باید تربیت کودکان خود را با نوای دلنشین قرآن و تعالیم اسلامی ، دوستی با اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت گره بزنند.

این روحانی ، پاکدامنی کودکان را در گرو پاکی خانواده دانست و خاطرنشان کرد : خانواده ها نباید با استفاده از شبکه های ماهواره ای ، فضای رشد و شکوفایی کودکان خود را آلوده کنند.

وی ، فرزند نیک و صالح را بهترین هدیه الهی خواند و افزود: امروز که متاسفانه تفکر غربی در جامعه رشد یافته و تک فرزندی باب شده است باید این محصول فرهنگ غربی را کنار بگذاریم چرا که تمدن اسلام به فراوانی فرزند تاکید کرده است .

گفتنی است : جمعیت هلال احمر میبد هم با برپایی چادرهای خود در محل همایش شیرخوارگان حسینی ، با دعوت از جامعه بسیج پزشکی به ارائه خدمات  معاینه اطفال ، فشار خون ، مشاوره و تغذیه رایگان پرداختند.