ترکان: خشکسالی محصول دولت گذشته است!

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از رفتار مخالفان دولت یازدهم چیست، گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور فیلم حضرت یوسف(ع) را چند سال پیش ساخت. در آنجا به یک روایت قرآنی اشاره کرد که در جریان داستان حضرت یوسف آمده است. اینکه پس از هفت سال وفور نعمت […]

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از رفتار مخالفان دولت یازدهم چیست، گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور فیلم حضرت یوسف(ع) را چند سال پیش ساخت. در آنجا به یک روایت قرآنی اشاره کرد که در جریان داستان حضرت یوسف آمده است.

اینکه پس از هفت سال وفور نعمت و فراوانی؛ هفت سال خشکسالی نصیب ملت مصر شد، اما اگر دقت کنید خود ما در طول سال‌های گذشته با اقداماتمان مسبب گرفتاری امروز سیستم بانکی و اقتصادی کشور شده‌ایم. به تعبیر بهتر، عامل قحطی و وضعیت نامساعد اقتصادی امروز ما، بی‌تدبیری دیروز ماست. وی تصریح کرده است: این خشکسالی و بی‌بهره بودن امروز، محصول دولت‌های نهم و دهم است. اینها عدم موفقیت دولت روحانی نیست. دولت روحانی این مشکلات را شناسایی کرده و برای حل آن دارد در قالب برنامه ششم توسعه کشور اقدام می‌کند. ترکان افزوده است: ما به مانند داستان حضرت یوسف حالا با خشکسالی گسترده که البته حاصل بی‌تدبیری دولت گذشته است، روبه‌رو هستیم. از سوی دیگر، با فساد گسترده و فرار از مالیات روبه‌رو هستیم. مشاور رئیس‌جمهور به ایرنا گفته: من معتقدم در جریان افشای اسناد پاناما هم باید بررسی شود که دولت قبل چه نقشی داشته است؟! قوه قضائیه باید به این موضوعات رسیدگی کند. نمی‌توانیم از این مسائل عبور کنیم و بگوییم حالا کارنامه دولت یازدهم را بررسی کنید. هرچند فکر می‌کنم ما در دولت تلاش کرده‌ایم که تنها آواربرداری کنیم. ترکان در این گفت‌وگو گریزی هم به انتخابات سال ۹۶ زده و ادعا کرده: بدون شک روحانی برنده انتخابات آینده است. او گفته: با این حال، اینکه مخالفان و منتقدان روحانی، خود را در معرض رأی مردم قرار دهند امتحانش ضرری ندارد. من از همه کسانی که منتقد و مخالف سیاست‌های روحانی هستند دعوت می‌کنم تا در انتخابات آینده با روحانی رقابت کنند.