آغازفیلمبرداری مستند زندگانی شهیدذوالفقاری

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز در مراسمی با حضور سید ناصر امامی میبدی سرپرست حوزه هنری استان یزد، حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد، سید حسین اسعدی مشاور فرهنگی امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد […]

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، همزمان با ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز در مراسمی با حضور سید ناصر امامی میبدی سرپرست حوزه هنری استان یزد، حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد، سید حسین اسعدی مشاور فرهنگی امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان میبد و خانواده شهیدان ذوالفقاری، تولید فیلم مستند خردسال ترین شهید دوران دفاع مقدس با عنوان “زمستان آن سال ها” در این شهرستان آغاز شد.

سرپرست حوزه هنری یزد در این مراسم با بیان این که معرفی و شناساندن شهدا و رشادت ها و جانفشانی های آنان یک وظیفه است گفت: حوزه هنری استان به منظور پاسداشت مقام شهدا، مستند زندگی کم سن ترین شهید دوران دفاع مقدس کشور را با همکاری دفتر امام جمعه میبد به تصویر می کشد.

امامی افزود: این مستند روایتی از زندگی شهید دانش آموز محمد حسین ذوالفقاری است که در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۰ در سن ۱۲ سالگی در جبهه شوش به شهادت رسید و کم سن ترین شهید جهاد هشت ساله ایران محسوب می شود.

تهیه کننده “زمستان آن سال ها” با بیان این که این مستند ۲۵ دقیقه ای به نویسندگی و کارگردانی احمد صراف یزد ساخته می شود افزود: حوزه هنری یزد مجری طرح این فیلم است.

امامی اضافه کرد سایر عوامل این فیلم عبارتند از؛ مدیر تولید: مهدی جعفری میبدی، تصویربردار: صادق سوری، صدابردار: حسین صباغ، تدوین: احمد صراف یزد، دستیار کارگردان: نسرین محمد پور، عکاس: مسعود قادری و تحقیق و پژوهش: فاطمه باغشاهی.

وی با اشاره به این که این مستند زمستان امسال، همزمان با سالروز شهادت این شهید گرانقدر آماده اکران می شود ادامه داد: این خانواده، دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گفتنی است: شهید محمد حسین ذوالفقاری دهم فروردین ماه ۱۳۴۸ در خانواده ای مؤمن و متدین در شهیدیه شهرستان میبد استان یزد به دنیا آمد.