نکته‌ای قابل تأمل در دیدارهای رهبری

ابوالفضل آقایی میبدی

ابوالفضل آقایی میبدی

آنها که دیدارها و گفتارهای رهبری را دنبال می کنند، این دوران را به کثرت دیدارهای ایشان با سفیران دولت‌های خارجیِ میهمان کشورمان می‌شناسند.

کشور ما برای مردمان ستمدیده و مظلوم جهان سال‌هاست که پایگاهی انقلابی به شمار می رود،‌ اما در دولت یازدهم این پایگاه در چشم مردمان شیفته انقلاب، دچار تضادهایی در روابطش با دشمنان خویش شده است، در دوره‌ای که حرف اولش را دیپلمات‌ها می زنند ، دیپلمات‌هایی که مصلحت را بر حقیقت غلبه داده‌اند.

اما رهبر انقلاب، که پایگاه انقلابی را به خوبی می شناسد، و مذاکره را حتی بهتر از دیپلمات‌ها می‌فهمد؛ نیک می داند که دیدار با نمایندگان دولت های خارجی دچار اهمیتی صد چندان است، تا به آنها در مورد انقلاب و حدود و مرزهایش،‌ آدرس درست بدهد، تا همه چیز رنگ دیپلماتیک و مصلحت‌اندیشی نگیرد، تا انقلاب در چشم جهانیان گم نشود.

باید صدای انقلاب را انقلابی به گوش جهانیان رسانید،‌ از مواضع بر حق و درست، ذره ای و به هر بهانه‌ای کوتاه نیامد، که دیپلمات‌ها دچار مصلحت اندیشی‌هایی هستند که هزار توی سیاست به آنها تحمیل کرده است.

در دوران دیپلمات‌ها، این مسائل عادی می‌شود؛ جواب عربده کشی دشمنان را دیپلمات‌ها نمی‌دهند، فرماندهان سپاه می‌دهند، زبان انقلاب، دیپلمات‌ها نیستند، انقلابیون هستند، آنها که مذاکره را بهتر از دیگران(!) می‌دانند.

انقلابی اندیشیدن و عمل کردن، آن چیزی‌ست که نژاد آریایی به آن افتخار می کند…

“من یک انقلابی هستم”