تمجید معاون استاندار فارس از میبدی‌ها

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: استان فارس در ابعاد مختلف دارای مزیت‌های بیشماری است که صنعت گوهرسنگ‌ها، یکی از این مزیت‌ها برای توسعه اقتصادی بشمار می‌رود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، کمال فیروزآبادی امروز پنجشنبه در سومین همایش نقش گوهرسنگ‌ها در اقتصاد و کارآفرینی که به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز […]

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: استان فارس در ابعاد مختلف دارای مزیت‌های بیشماری است که صنعت گوهرسنگ‌ها، یکی از این مزیت‌ها برای توسعه اقتصادی بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، کمال فیروزآبادی امروز پنجشنبه در سومین همایش نقش گوهرسنگ‌ها در اقتصاد و کارآفرینی که به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد، گفت: ایران اسلامی دارای موقعیت منحصر بفردی در جهان است.

وی ادامه داد: هر نقطه‌ای از جهان، یک ویژگی و مزیتی دارد، در کشوری منابع آبی است، کشور دیگری منابع معدنی دارد، یک کشور نیروی انسانی متخصص و دسترسی به بازار مصرف، اما در ایران تمام این مزیت‌ها وجوددارد،‌ دسترسی به دریا، آب‌های آزاد،‌ معان سرشار، نفت، گاز و از همه مهمتر، نیروی انسانی متخصص و متعهد و جوان.

فیروزآبادی با تصریح اینکه در مواجهه با مسایل می‌توان رفتارهای مختلفی را نشان داد، بی‌تفاوت عبور کرد یا برای رفع آن راهکاری یافت و اجرا کرد، گفت: ما گاه می‌توانیم با تغییر در روش‌های مدیریتی، در تاکتیک‌ها و در مواجهه‌ با مسایل، زمینه‌ها را برای رسیدن به خواسته‌‌ها، فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با تقدیر از اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه صنعت گوهرسنگ‌ها، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با این همه مزیت، مدیریت مناسب نیازمند است تا فضایی ایجاد کند که صنعت‌گر، سرمایه‌گذار، کارآفرین، تولیدکننده و عرضه‌کننده خدمات و … هر کس کار خودش را انجام دهد.

وی وظیفه اصلی دولت‌ها را مطالعه مزیت‌های نسبی و فراهم کردن شرایط برای استفاده همه گروه‌ها از این مزیت‌ها دانست و گفت: اینکه چه‌کسی باید از این مزیت‌های نسبی استفاده کند، نیازمند مدیریت صحیح و مناسب است، باید این باور ایجاد شده و تسری یابد که می‌توان از هیچ به همه‌چیز رسید.

فیروزآبادی با بیان اینکه مزیت نسبی شهری نظیر میبد در یزد، خاک و آب بوده که به بهترین شکل در مسیر ایجاد و توسعه صنعت سرامیک استفاده شده است،‌ گفت: امروز در میبد یزد تنها با استفاده از این مزیت، حتی یک‌نفر هم بیکار نیست.

وی گفت: در فارس مناطق مختلف دارای مزیت‌های نسبی متفاوتی است که باید این مزیت‌ها را شناخت و با آن ارزش افزوده ایجاد کرد.

فیروزآبادی با بیان اینکه ما در ایران سال‌ها به استفاده از مواد خام عادت کرده‌ایم،‌ گفت: سنگ خام، ارزش افزوده نیست، یک مزیت نسبی است که می‌تواند ارزش افزوده فراوانی به همراه داشته باشد، حتی می‌توان از خرده‌سنگ‌ها ارزش افزوده ایجاد کرد.