واکنش رسایی به انتشار خبری درسایت مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خبرگزاری خانه ملت رسانه منتسب به مجلس نامه رسمی نمایندگان روحانی پارلمان را شب‌نامه خواند، گفت: چرا خبرگزاری خانه ملت که منتسب به مجلس است، اینگونه رفتار می‌کند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) […]

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خبرگزاری خانه ملت رسانه منتسب به مجلس نامه رسمی نمایندگان روحانی پارلمان را شب‌نامه خواند، گفت: چرا خبرگزاری خانه ملت که منتسب به مجلس است، اینگونه رفتار می‌کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) خانه ملت در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: بنده می‌خواهم به مجموعه‌ای که به مجلس مربوط است و به خودمان جوالدوزی بزنم.

وی افزود: روز یکشنبه در جریان رای‌گیری برای صلاحیت وزرای پیشنهادی، برخی نمایندگان مجلس از پشت تریبون نظراتشان را اعلام کردند به عنوان موافق یا مخالف وزرای پیشنهادی و تعدادی از وکلای ملت هم بر حسب وظیفه نمایندگی‌شان در خارج از تریبون به صورت مکتوب اعلام نظر کردند.

وی افزود: نمایندگان روحانی مجلس روز یکشنبه طی نامه‌ای رسمی نظرشان را اعلام کردند که صلاح نمی‌دانند به آقای صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان رای اعتماد داده شود. ضمن اینکه آرزو کردند از آقای صالحی‌امیری انشاءالله در جایگاه مناسب دیگری استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تیتر نامناسب خبرگزاری خانه ملت درباره نامه مذکور طی روز یکشنبه، گفت: خبرگزاری خانه ملت که هم اکنون خبر آن در دست بنده است، خبری را در مورد این نامه نمایندگان روحانی مجلس با این تیتر که «توزیع نامه علیه وزیر پیشنهادی در صحن علنی» منتشر کرد و در ذیل نامه هم نوشتند که امروز برخی نمایندگان مجلس نسبت به توزیع شب‌نامه در مجلس تذکر داده بودند، باید پرسید آیا نامه‌ای که به صورت رسمی با اسم و امضا توسط روحانیون مجلس ارائه می‌شود، «شب‌نامه» است؟

رسایی بر همین اساس خاطرنشان کرد: ‌بنده طلبه کوچکی هستم اما آیا حاج آقا آشتیانی، آقای سالک، آقاتهرانی و روحانیون دیگر مجلس که همه استاد بنده هستند، نامه این افراد شب‌نامه است؟ که خبرگزاری خانه ملت که منتسب به مجلس است، چنین خبری منتشر می‌کند؟

وی تاکید کرد: همین تیتر، بازتاب بسیار بدی در رسانه‌های معاند پیدا کرد که شب‌نامه را این افراد می‌نویسند. این خبرگزاری بارها اعتراض کرده که چرا با آنها مصاحبه نمی‌کنیم؟ باید بگویم ما به همین دلیل با شما مصاحبه نمی‌کنیم؟ شما در روز روشن درباره یک موضوع بسیار شفاف، اینگونه خبرسازی می‌کنید.

نماینده تهران در مجلس در ادامه با بیان اینکه خبرگزاری خانه ملت در دولت‌های نهم و دهم توپخانه‌ای علیه دولت بود،‌ تصریح کرد: امروز آقای روحانی رای مردم را کسب کرده و رئیس‌جمهور شده است، اگر کسی از آقای روحانی دفاع کند، گفتن وکیل‌الدوله غلط است، چه آقای روحانی، چه آقای احمدی‌نژاد و چه نمایندگان مجلس، همگی آراء مردم را کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از دولت به معنای وکیل‌الدولگی نیست، قبلا هم نبود الان هم نیست، گقت: آقای روحانی رای مردم را کسب کرده و حمایت از او بر حسب نظر هر کسی به معنای وکیل‌الدولگی یا انتقاد از او به معنای مخالفت با آقای رئیس‌جمهور نیست.

وی در پایان گفت: حرف من این است که چرا خبرگزاری خانه ملت که منتسب به مجلس است، اینگونه رفتار می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن‌ ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: به نظر بنده تذکر شما در این زمینه که چنین تیتری در خبرگزاری خانه ملت رسانه‌ای که منتسب به مجلس است، منتشر شده وارد است و باید این موارد و موضوعات از سوی خبرگزاری خانه ملت رعایت شود.

وی همچنین گفت: همانطور که شما گفتید، حمایت از دولت، حمایت از آراء مردم است برای کسانی که تشخیص می‌دهند در زمینه‌ای باید از نظر دولت دفاع شود.