جداسازی ۸۰درصدی آب شرب از فضای سبز در میبد

مشاور مدیر عامل آب منطقه ای استان یزد با اشاره به هوشمند سازی کنتورهای آب صنایع و کشاورزی و جداسازی آب شرب از فضای سبز گفت:در مجموع در استان ۶۰۰کنتور هوشمند آب در بخش های صنعتی نصب میشود. سید علی سادات اخوی روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در میبد با بیان اینکه […]

مشاور مدیر عامل آب منطقه ای استان یزد با اشاره به هوشمند سازی کنتورهای آب صنایع و کشاورزی و جداسازی آب شرب از فضای سبز گفت:در مجموع در استان ۶۰۰کنتور هوشمند آب در بخش های صنعتی نصب میشود.

سید علی سادات اخوی روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در میبد با بیان اینکه تامین اعتبار هوشمند سازی کنتورهای آب و برق بر عهده خود کشاورزان و صنعتگران است گفت: این طرح با مدیریت صنایع و شرکت آب منطقه ای انجام می شود تا فشاری روی صنایع نباشد.

وی از جداسازی ۸۰درصدی آب شرب از فضای سبز در شهرستان میبد خبر داد و گفت : مسئولان ادارات آبفا و آبفار قول داده اند با همکاری که با شهرداری ها در شهرستان دارند این کار را به سرانجام برسانند.

وی هوشمند سازی کنتورهای آب و برق بخش صنایع و کشاورزی را یکی دیگر از اولویت های این شورا عنوان کرد و افزود:با توجه به ماهیت صنعتی شهرستان میبد قرار شد بخش صنعت در الویت قرار بگیرد و با مدیریت فرمانداری هوشمند سازی کنتورهای آب بخش صنعت و کشاورزی قبل از اینکه محدویتی در مصرف آب اعمال شود این طرح انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح چند ماهی است که در شهرستان میبد شروع شده و سعی ما این است که سهمیه ای که تا پایان سال جاری برای شهرستان گذاشته شده است اجرایی شود.

سادات اخوی با بیان اینکه ما دنبال منابع آب شرب و با کیفیت هستیم خاطرنشان کرد: این ذخائر در شهرستان میبد و اردکان که درانتهای حوزه آب ریز دشت یزد اردکان قرار دارند در بخش منابع کیفی آب شرب شان محدویت هایی دارند و بخش عمده ای از آب این شهرستانها از خط انتقال آب از زاینده رود تامین می شود.

وی افزود: طبیعتا در کنار آن باید منابع داخلی و زیرزمینی هم حفظ شود تا اگر وقفه ای در تامین آب در خط انتقالی ایجاد شد منابع داخلی بتوانند مدت زمانی مردم در تامین آب شرب دچار مشکل نشوند .