تایید صلاحیت ۹۷درصدی کاندیداها در هیئات اجرایی یزد!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: صلاحیت ۹۷ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی این استان تایید شده است. تایید صلاحیت ۹۷ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در هیات های اجرایی محمدعلی طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: صلاحیت ۹۷ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی این استان تایید شده است.
تایید صلاحیت ۹۷ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در هیات های اجرایی
محمدعلی طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اردکان ۱۲ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس ثبت نام کردند که صلاحیت همه آنان در هیات اجرایی مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: در حوزه انتخابیه تفت نیز از مجموع ۳۹ نفر داوطلب نامزدی انتخابات مجلس یک نفر انصراف داد و بقیه در هیات اجرایی تایید شدند.
وی ادامه داد: از مجموع ۴۴ نفر ثبت نام کننده نامزدی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مهریز صلاحیت سه نفر در هیات اجرایی رد و ۴۱ نفر تایید شد.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه انتخابیه یزد ۷۷ نفر داوطلب نامزدی انتخابات مجلس شدند که از این تعداد یک نفر در هیات اجرایی رد و بقیه به تایید رسیدند.
رئیس ستاد انتخابات استان یزد خاطرنشان کرد: افرادی که صلاحیت آنان مورد تایید هیات های اجرایی قرار نگرفته از ۱۶ تا ۱۹دی ماه می توانند شکایت خود را به هیات نظارت استان ارایه کنند و این هیات از ۲۰ تا ۲۶ دی ماه صلاحیت تاییدشدگان هیات های اجرایی و شکایت افراد رد صلاحیت شده را مورد بررسی قرار می دهد و ۲۷ دی ماه به آنها اعلام می شود.
طالبی خاطر نشان کرد: افراد ردصلاحیت شده در هیات نظارت استان می توانند شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه کنند و پس از رسیدگی به این شکایت ها در مهلتی ۲۰ روزه، اسامی نهایی نامزدها در نهایت ۲۷ بهمن ماه توسط وزارت کشور به حوزه های انتخابیه اعلام می شود و فعالیت های تبلیغاتی نامزدها از ۲۹ بهمن ماه آغاز و تا پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار حوزه انتخابیه شامل یزد و اشکذر به مرکزیت یزد – مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت مهریز- تفت و میبد به مرکزیت تفت و اردکان به مرکزیت این شهرستان دارد.