کره شمالی بمب هیدروژنی آزمایش کرد

کره شمالی با انتشار بیانیه ای پس از آزمایش بمب هیدروژنی این کشور اعلام کرد: بمب هیدروژنی که این کشور آزمایش کرده «نمونه کوچک سازی شده» از این سلاح بوده است. کره شمالی در این بیانیه افزود: تا زمانی که آمریکا از سیاست های خصمانه خود دست برندارد ما نیز از فعالیت های هسته ای […]

کره شمالی با انتشار بیانیه ای پس از آزمایش بمب هیدروژنی این کشور اعلام کرد: بمب هیدروژنی که این کشور آزمایش کرده «نمونه کوچک سازی شده» از این سلاح بوده است.
کره شمالی در این بیانیه افزود: تا زمانی که آمریکا از سیاست های خصمانه خود دست برندارد ما نیز از فعالیت های هسته ای خود دست برنخواهیم داشت.

کره شمالی همچنین تاکید کرد توانمندی و فناوری هسته ای خود را به هیچ کشور دیگری انتقال نمی دهد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد به عنوان یک کشور هسته ای، مسئولانه رفتار خواهیم کرد.

در پی انتشار این خبر، نخست وزیر ژاپن آزمایش هسته ای کره شمالی را « چالش و تهدید جدی » توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد: نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی به ریاست رئیس جمهور این کشور برای بررسی آزمایش هسته ای کره شمالی برگزار شد.

اداره هواشناسی کره جنوبی نیز اعلام کرد: کره شمالی احتمالا آزمایش هسته ای انجام داده که باعث وقوع زمین لرزه نزدیک یک سایت آزمایش هسته ای شناخته شده این کشور شده است.

یک مقام اداره هواشناسی کره جنوبی در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت : « ما مظنون به وقوع زمین لرزه ای مصنوعی در کره شمالی هستیم و هم اکنون در حال تجزیه و تحلیل سطح و کانون این زمین لرزه هستیم.»

مرکز لرزه نگاری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود زمین لرزه ای به بزرگی پنج و یک دهم ریشتر کره شمالی را لرزاند.

کره جنوبی اعلام کرد این زمین لرزه در ۴۹ کیلومتری سایت « پونگی ری » روی داده است که کره شمالی در گذشته آزمایش هایی هسته ای در آنجا انجام داده است.

درحالی که مرکز لرزه نگاری آمریکا عمق این زمین لرزه را ۱۰ کیلومتر اعلام کرده است اما اداره هواشناسی کره جنوبی اعلام کرد این زمین لرزه نزدیک سطح رخ داده است.