نظر رسایی درباره توقیف روزنامه “بهار”

حجت‌‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص یادداشت اهانت آمیز روزنامه بهار که یک روز قبل از عید غدیر به تحریف واقعه غدیر و انکار موضوع امامت و ولایت پرداخته بود، گفت: اهانت و تحریف روزنامه بهار نسبت به اعتقادات شیعیان و انکار موضوع امامت از […]

حجت‌‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص یادداشت اهانت آمیز روزنامه بهار که یک روز قبل از عید غدیر به تحریف واقعه غدیر و انکار موضوع امامت و ولایت پرداخته بود، گفت: اهانت و تحریف روزنامه بهار نسبت به اعتقادات شیعیان و انکار موضوع امامت از زبان کسی که ادعای تشیع می کند آن هم یک روز قبل از عید غدیر، کاملا برنامه ریزی شده و با هدف صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مهمترین هدف این یادداشت بهره گیری از این تحریف اعتقادی و تاریخی درباره غدیر و موضوع امامت برای انکار موضوع ولایت فقیه است. ولایت فقیه از غدیر مهمتر نیست اما در دوره عصر غیبت امام معصوم، سایه ای از آن اصل است و مشکل اصلی این جماعت در حال حاضر با جایگاهی است که مزاحم برنامه ها و اهداف آنهاست.

نماینده مردم تهران گفت: از نظر این جماعت برای از میان برداشتن سایه باید اصل را برداشت. بدیهی است وقتی در امامت و زعامت سیاسی امیر المومنین و دیگر ائمه اطهار تشکیک شود، تشکیک در زعامت سیاسی و رهبری فقیهی که نایب اوست راحت تر خواهد بود.

رسایی گفت: با امامت در دو مقطع مخالفت شده است. یکی در دوره ای که امام در قید حیات و در دسترس مردم بوده و با زعامت خود مردم را در برابر ظلم آگاه می کرده که بر همین اساس همه اهل بیت عصمت و طهارت مورد ظلم قرار گرفتند و نهایتا به شهادت رسیدند و دیگری در زمانی که امام حاضر است اما ظاهر و در دسترس عموم نیست بلکه اینجا نواب خاص یا نواب عام او مردم را بر اساس تعالیم و رهنمودهای معصومین هدایت می کنند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: امامتی که در کتب تاریخی است اگر فقط در همان کتاب ها بماند و مزاحمتی برای جریان تجدیدنظرطلبان و نظام سلطه نداشته باشد، هرگز کسی آن را انکار نخواهد کرد بلکه برای چنین تبلیغ چنین امامتی شبکه تلویزیونی راه اندازی می شود و مورد حمایت قرار می گیرد اما آن امامت وقتی در دوره غیبت از مسیر حوزه های علمیه عبور می کند و در عمل تبدیل به یک نظام می شود که در برابر جریان سلطه و تشیع مورد حمایت BBC و VOA می ایستد، آن را به چالش می کشد و تلاش می کند تا جوامع و مذاهب اسلامی را متوجه شیطان بزرگ و دشمن اکبر کند، قطعا با آن مخالفت می شود، شبکه های تلویزیونی آن قطع می شود و مورد تحریم و حتی تهدید قرار می گیرد.

مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی گفت: روزنامه ای مثل بهار مانند رسانه های زنجیره ای دیگر از یک پایگاه مورد حمایت قرار می گیرند و توقیف آنها تأثیری در روند شبهه اندازانه این نشریات ندارد بلکه با توقیف این نشریه، تمام عناصر، تیم کاری و تجهیزاتشان به روزنامه های در راه انتشار منتقل می شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: البته این سخن به معنای آن نیست که هیأت نظارت بر مطبوعات وظیفه قانونی خود را رها کند بلکه فقط حکایت از زنجیره ای بودن این رسانه و یکی بودن منابع حمایتی دارد.