اقدام زیبا و مدبرانه کاندیدای اصولگرای انتخابات مجلس در حوزه میبد و تفت

فرماندار سابق میبد با اشاره به اینکه انتخاب افراد بر مبنای ملاکهای محله ای باعث ضایع شدن منافع بلندمدت شهر می‌شود، خاطرنشان ساخت: این سبک انتخاب کردن باعث آن می شود که «اصلح» انتخاب نشود

در بحثهای انتخاباتی ماههای اخیر میبد و تفت، یکی از چهره های مطرح اصولگرایان برای شرکت در این عرصه آقای محمد رضا رجایی -فرماندار سابق میبد- بوده است.

به گزارش “میبدما”، رجایی در محافل مختلف از کاندیداتوری خود در این دوره سخن می‌گفت و آمادگی زیادی هم برای شرکت در این میدان داشت.

اما با فرا رسیدن موعد ثبت نام نامزدها و نام نویسی تعداد زیادی از کاندیداها -من جمله چند کاندیدای مدعی اصولگرایی- خبر رسید که آقای محمد رضا رجایی در حرکتی زیبا و قابل تقدیر از حضور در این عرصه به نفع کاندیداهای اصولگرا انصراف داده است.

IMG_2494

در این زمینه شبکه “میبدما” در گفتگو با فرماندار سابق میبد از کم و کیف این تصمیم آقای رجایی پرسید.

وی با بیان اینکه جزء اولین نفراتی بوده که برای ثبت نام در انتخابات میبد و تفت اعلام آمادگی کرده، گفت: برای اولین بار در مراسم تودیع و معارفه خود این موضوع را در حضور آیت الله اعرافی و استاندار و معاون سیاسی امنیتی در میان گذاشتم و دلایلی چون دانش بالا در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، قدرت بیان، اعتماد به نفس بالا و… استناد کردم.

رجایی افزود: من اراده جدی برای ورود به صحنه داشتم اما بعد از اینکه دیدم عده زیادی به این عرصه وارد شده اند و انتخاب را برای مردم دشوار کرده اند احساس کردم که با این وضعیت، مردم در تشخیص دچار مشکلاتی می شوند و به همین خاطر تکلیفی بر خودم برای حضور در صحنه احساس نکردم.

وی در ادامه مهمترین آسیب انتخاباتهایی مانند مجلس و شورا در میبد را «محله گرایی» دانست و افزود: متاسفانه علیرغم اینکه مدتهاست میبد تبدیل به شهرستان شده است ولی هنوز در برخی تصمیمات به خصوص در انتخابات، مردم میبد به هر دلیلی محله گرایی را به عنوان اولویت نخست خود انتخاب میکنند و این نشاندهنده آن است که فرهنگ شهروندی برای تصمیمات حساس در شهر ما نهادینه نشده است.

وی افزود: اگر منافع بلندمدت شهر را بخواهیم دنبال کنیم باید اتحاد و انسجام بهتری میان شهروندان حاکم شود و نباید به جای اینکه به دنبال بهترینها برویم فقط به محله خودمان توجه کنیم.

فرماندار سابق میبد با اشاره به اینکه انتخاب افراد بر مبنای ملاکهای محله ای باعث ضایع شدن منافع بلندمدت شهر می‌شود، خاطرنشان ساخت: این سبک انتخاب کردن باعث آن می شود که «اصلح» انتخاب نشود و افراد صالح و کارآمد که می توانند اهداف نظام، استان و شهرستان را دنبال کنند حذف شوند.

وی درباره حضور توامان چند اصولگرا در حوزه انتخابیه میبد و تفت گفت: اگر همه اصولگرایان به هر شکل و بهانه ای احساس کنند که بهترین هستند، طبیعی است که احتمال ورود رقیب به مجلس زیاد خواهد شد.

وی افزود: ما اصولگرایان که مدعی پیشتازی در دفاع از نظام، انقلاب و آرمانهای شهدا هستیم بایستی در عرصه های حساسی مانند انتخابات این ادعاهایمان را اثبات کنیم.

محمد رضا رجایی خاطرنشان ساخت: اگر قرار باشد همه اصولگرایان تا انتهای انتخابات حضور داشته باشند طبیعی است که دیگر برگ بنده دست ما نخواهد بود و مردم نیز به نیکی از ما یاد نمی‌کنند.