زمینه‌های کارآفرینی در رشته‌قرآن‌و‌حدیث دردانشگاه‌میبد

 دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه در نشست علمی- تخصصی “آشنایی با زمینه های کارآفرینی در رشته علوم قرآن و حدیث” شرکت کردند. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، جمعی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در نشست علمی- تخصصی “آشنایی با زمینه های کارآفرینی […]

 دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه در نشست علمی- تخصصی “آشنایی با زمینه های کارآفرینی در رشته علوم قرآن و حدیث” شرکت کردند.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، جمعی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در نشست علمی- تخصصی “آشنایی با زمینه های کارآفرینی در رشته علوم قرآن و حدیث ” در محل دانشکده علوم قر آنی میبد شرکت نمودند.
در این نشست دکتر محمدحسین فلاح به تبیین چیستیِ کارآفرینی، کارافرینی در علوم‌انسانی و مهمترین زمینه‌ها و بسترهای کارافرینی در رشته‌ی علوم قرآن پرداخت.
دکتر احمد زارع زردینی مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه آیت‌الله حائری میبد نیز ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش در دانشکده‌علوم قرآنی میبد گفت: این نشست‌ها و جلسات کارآفرینی بویژه در جهت توانمندسازی دانشجویان علوم قرآن و حدیث که در شرف فارغ التحصیلی و در آستانه ورود به بازار کار هستند می‌تواند مفید باشد و از طرف دیگر در ایجاد و گسترش زمینه‌های کاربردی دانش علوم قرآن و حدیث بسیار موثر است.
دکتر زارع با اشاره به اینکه در مسیر قرآن هر کاری که انجام شود نتیجه‌ای جز سعادت دنیا و آخرت برای ما نخواهد داشت افزود: وقتی دانش‌آموخته‌ی علوم قرآنی به دنبال کارآفرینی در حوزه علوم قرآنی باشد و تلاش نماید که از این راه کسب درآمد و ایجاد اشتغال کند یعنی تکثیر دانش قرآنی بدون هزینه‌ی دولتی و صرفا با تلاش و ابتکار مردم.
وی با ذکر این نکته که کار و کارآفرینی در حوزه‌های قرآنی، بسیار شیرین و متفاوت است گفت: شاید طرح این سخن در مجامع دانشگاهی کمی در ابتدا عجیب به نظر برسد اما باید بگویم با وجود تعهدات فرا بشری و مفاهیمی چون «برکت» باید گفت مبانی و تعاریف کارآفرینی در حوزه‌ی قرآنی، کاملا قابل بازتعریف است.
لازم به ذکر است: این نشست علمی – تخصصی از طرف انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد و با حضور دانشجویان علاقمند و در شرف فارغ‌التحصیلی برگزار گردید