افتتاح مسجد فاطمه زهرا(س) در میبد

همزمان با عید غدیرخم عید امامت و ولایت ، مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بلوار خرمشهر میبد افتتاح شد . به گزارش میبد آدینه ، این مسجد با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در سه طبقه شامل دو طبقه مسجد و آشپزخانه ، واحد تجاری و خانه عالم می باشد و برای احداث آن […]

همزمان با عید غدیرخم عید امامت و ولایت ، مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بلوار خرمشهر میبد افتتاح شد .

به گزارش میبد آدینه ، این مسجد با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در سه طبقه شامل دو طبقه مسجد و آشپزخانه ، واحد تجاری و خانه عالم می باشد و برای احداث آن که به مدت سه سال و نیم طول کشیده است ؛  ۴۵۰ میلیون تومان از محل خیری هزینه شده است .

آیت الله اعرافی در این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد، پیام غدیر را اخلاق ، معنویت و ارزش های الهی خواند و افزود: جامعه بشری نیاز به انسانهای صالح مثل امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب دارد.

وی ، با قدردانی از همه خیرین و دست اندرکاران احداث این مسجد ، به فضیلت های بنای مسجد پرداخت و افزود: خیرین باید با نگاه جامع و بر اساس نیازهای مردم و نسل جوان هزینه کنند.

امام جمعه میبد گفت : هر نقطه ای از زمین که وقف شد و نماز در آن گذاشته شد بیت الله و خانه خداست و نماز، دعا و قرائت قرآن مردم این خانه را نورانی می کند و نور آن در آسمان ملکوت مثل خورشید نورافشانی می کند.

وی افزود: نور مسجد بالاتر از هر نور و بنای مسجد بالاتر از هر کاری است چرا که پایه گذار همه مسجدها حضرت ابراهیم ، اسماعیل و پیامبر مکرم اسلام بودند و مسجد وصل به عالم ملائکه است و حضور در مسجد بالاترین ثواب را دارد .

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه مسجد در اسلام تنها جای عبادت خشک نیست تصریح کرد : بر خلاف کلیساها ،مسجد در اسلام پایگاه همبستگی و وحدت ،حل مسائل اجتماعی ، رفع نیاز نیازمندان و عبادت و بندگی است چرا که انقلاب ما انقلاب مسجد بود و امام راحل وقتی انقلاب کرد مسجد را پایگاه انقلاب و همبستگی قرار داد.

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به هجمه فرهنگی استکبار با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی و موج فسادهای اخلاقی گفت : امروز موج های ضد اخلاقی همه جامعه ما را در معرض خطر قرار داده و موجب فروپاشی بینان های خانواده شده است ، بنابراین باید مساجد پایگاهی برای بیداری جامعه و نسل جوان باشد .

امام جمعه میبد با اشاره به کمک های خیرین شهرستان میبد در حوزه های بهداشت و درمان ، آموزش عالی ، آموزش و پرورش ، ساخت مسجد و دستگیری از نیازمندان جامعه گفت : همه کسانی که بخشی از سرمایه خود را صرف کارهای خیر در جامعه می کنند در پیشگاه خداوند از عزت برخوردار خواهند بود.

وی ، بر حفظ نسل جوان برای آینده فرهنگ ، اقتصاد و سلامت جامعه تاکید کرد  و افزود : باید اداره مسجد به دست مردم بویژه نسل جوان سپرده شود و با رونق به حضور در مساجد فرهنگ ناب اسلامی در جامعه گسترش یابد.