علم الهدی:مشهد به کیش تبدیل نشود

به نقل از مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی قبل از ظهر چهارشنبه در اولین شورای اداری شهرداری مشهد که با حضورشهردار جدید برگزارشد، اظهار کرد: مدیریت شهر مشهد با جمعیتی که متناسب با رشد آن نیست دشوار است اما نباید به جای تخصیص امکانات به طبقه مهاجر و حاشیه نشین در جریان رفاه طلبی قرار گرفت. […]

به نقل از مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی قبل از ظهر چهارشنبه در اولین شورای اداری شهرداری مشهد که با حضورشهردار جدید برگزارشد، اظهار کرد: مدیریت شهر مشهد با جمعیتی که متناسب با رشد آن نیست دشوار است اما نباید به جای تخصیص امکانات به طبقه مهاجر و حاشیه نشین در جریان رفاه طلبی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کسی که خانه امام رضا(ع) را اداره می‌کند، باید مدیریتی را در نظر گیرد که با خانه امام هشتم(ع) جور آید تصریح کرد: این شهر تاکنون آبرومند اداره شده و مدیران با تلاش و زحمت و کوشش و با وجود مشکلاتی که داشته است، توانسته‌اند این شهر را حفظ کنند.

وی مرتضوی را خادم علی ابن موسی ارضا(ع) خواند و افزود: شهردارجدید مشهد با خدمت خالصانه به نظام به عنوان خادم امام هشتم و مدیریت شهرمذهبی مشهد که متعلق به امام رضاست ارزشمندترین خدمت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مرزی که رسول گرامی اسلام برای مشهد تعیین کردند تا کوههای هزار مسجد و بینالود است تاکید کرد: محدوده حرم مطهر رضوی را منحصر به چند صحن و قبه طلایی ایشان نیست.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه نشاط و سر زندگی در شهر به همکاری و هم یاری مدیران وابسته است، تصریح کرد: هر پروژه عمرانی تجاری و زیر ساخت های شهری که اجرا می شود باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: تا شهادت به شیوه مقتدایمان حسین (ع) پای انقلاب مان ایستاده ایم و هدف از تشکیل انقلاب ایران ایجاد قبه الاسلام بود نه اینکه شهر های ایران هم مانند دیگر کشورها اداره شود.

وی افزود: هدف این بود که دین در کشور مظهر و جلوه داشته باشد و دنیا با دین انس بگیرد و با ظهور امام زمان(عج) این امر جهانی شود.

آیت الله علم الهدی گفت: این امر واقعیتی است که پای آن ایستاده‌ایم و مرجعیت دینی درایران این موضع را پیش می‌برد و در این راه یا موفق می‌شویم و یا به شهادت نائل می رسیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: مدیریت شهری با عشق به اهل بیت در پروژه ها و فعالیت های مدیریتی اش باید رنگ و بوی دینی را لحاظ کند.

وی افزود: مدیریت شهر مشهد با جمعیتی که متناسب با رشد آن نیست دشوار است اما نباید به جای تخصیص امکانات به طبقه مهاجر و حاشیه نشین در جریان رفاه طلبی قرار گرفت.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: متاسفانه مدیران این شهر به جای در اختیار قرار دادن امکانات به طبقه مهاجر و متوسط در جریان رفاه طلبی قرار گرفته و اداره شهر با نواقصی همراه است که البته مقصر آن نه شما هستید نه دیگری؛ بلکه از ابتدا این شیوه حاکم بوده است.

به گفته امام جمعه مشهد اگر برای توسعه و پیشرفت شهر مشهد مراکز تفریحی و سیاحتی را گسترش دهیم، مشهد مانند کیش می‌شود با قبه‌ای طلایی در مرکز این شهر که برای صاحب آن امام رضا(ع) ارزشی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: البته برای توسعه شهر نیازمند به سرمایه گذاری ها هستیم و اگر قرار باشد جلوی این پیشرفت را بگیریم، هزینه شهر حاصل نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: مدیریت شهر مشهد را موفق‌ترین کار و درعین حال دشوارترین فعالیت است.

وی افزود: نباید منظره‌هایی که در شهرهای توریستی مشاهده می‌شود، در مشهد ایجاد شود که این امر هویت شهری ژایتخت معنوی را بر هم می زند.