توضیحات اسلامی درباره اتفاقات تلخ اخیر دانشگاه آزاد یزد

دکتر محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با طلوع یزد اظهار داشت: مجوز برنامه استارت آپ توسط معاونت علمی ریاست محترم جمهوری داده می شود و دانشگاه ها بخشی از هزینه ها را پشتیبانی می کنند. قدر مسلم این است که اگر فردی به جز آقای دکتر دهقان اشکذری که […]

دکتر محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با طلوع یزد اظهار داشت: مجوز برنامه استارت آپ توسط معاونت علمی ریاست محترم جمهوری داده می شود و دانشگاه ها بخشی از هزینه ها را پشتیبانی می کنند.

قدر مسلم این است که اگر فردی به جز آقای دکتر دهقان اشکذری که یک نیروی ارزشی است مسئولیت این برنامه را برعهده داشت، حاشیه ها بسیار بیش از این بود. البته برگزار کنندگان این برنامه طی نامه ای به طور مفصل توضیحاتی ارائه و از جریحه دار شدن احساسات دینی مردم عذرخواهی نمودند که موضع ما نیز همین است.

وی افزود، با پیگیری ما مشخص شد چند دانشجویی که در اردو بی انضباطی کردند و عکس آنها در سایت ها منتشر شد مطلقا دانشجوی دانشگاه آزاد یزد نیستند.

اسلامی ادامه داد، البته باید توجه داشت اخیرا یادواره شهدا به صورت بسیار با شکوه در دانشگاه برگزار شد و روز پنجشنبه برنامه ای برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد و این در حالی است که در فضای فعلی دانشگاهها خیلی به این موضوعات اهمیت نمی دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای جلوگیری از ایجاد اینگونه حواشی در برنامه های آتی دانشگاه آزاد از جمله برنامه بازی های فکری اندیشیده شده است، اظهار داشت: بنده خودم در دیدار مقام معظم رهبری حاضر بودم، قطعا در جلسه ای با معاونین نکاتی را که معظم له در مورد کار فرهنگی در دانشگاه به آنها اشاره کردند مورد تاکید قرار خواهم داد از جمله اینکه کار فرهنگی در دانشگاه ها موسیقی و برگزاری اردوهای مختلط نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته شدید ترین اتهامات متوجه من بوده است ادامه داد: حتی در مواردی از سوی زیر مجموعه های دانشگاه مجوز اردو صادر شده است ولی بنده مخالفت کردم. در یک مورد برای ۶نفر در فرصت دیگر برنامه اردو انجام شد.و افرادی به بنده اعتراض کردند که در حالیکه تعداد دانشجوها ۲۰ نفر است شما چرا دوبار هزینه می کنید؟ پاسخ بنده این بود است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و باید اجرا شود.

در برنامه بازیهای فکری که توسط یک کانون برگزار می شود حتما تاکید می کنم که نظارت های لازم صورت گیرد.