در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم حاج شیخ حسن هدایی چه گذشت؟

این مراسم با دعوت از یک سخنران جنجالی وارد حاشیه‌هایی تلخ شده که نظر به نقل روایات متعارض و کذب از این مراسم، آنچه اتفاق افتاده با تحقیق از منابع متعدد، به اطلاع مخاطبان ارجمند میبدما می‌رسد.

صبح امروز مراسم سومین روز درگذشت امام جمعه موقت میبد برگزار شد.

به گزارش “میبدما”، این مراسم با دعوت از یک سخنران جنجالی وارد حاشیه‌هایی تلخ شده که نظر به نقل روایات متعارض و بعضا کذب از این مراسم، آنچه اتفاق افتاده با تحقیق از منابع متعدد، به اطلاع مخاطبان ارجمند میبدما می‌رسد.

نظر به اینکه آقای شیخ تقی فاضل میبدی از اقوام مرحوم هدایی محسوب می‌شوند، به پیشنهاد فرزند بزرگ آن مرحوم مقرر می‌شود تا یکی از دو سخنران این مراسم ایشان باشند و سخنران دیگر این مراسم نیز آقای شیخ محمود امامی باشند و ابتدا آقای امامی و سپس آقای فاضل سخنرانی نمایند. در همان ابتدا آقای امامی به علت کسالت، از خانواده مرحوم هدایی درخواست می‌کند که سخنرانی نداشته باشد. به همین دلیل و با موافقت آقای فاضل میبدی، نامبرده به جای آقای امامی به ایراد سخن می‌پردازد.

hj

آقای فاضل میبدی در سراسر سخنرانی خود مطالبی پر از کنایه و تصریح و سراسر سیاهنمایی علیه نظام اسلامی مطرح می‌کنند به گونه‌ای که بسیاری از حاضران در این مراسم نسبت به این موضوع و مطرح شدن چنین مسائلی در مراسم بزرگداشت عالمی انقلابی و ولایتمدار به شدت ناراحت و برافروخته می‌شوند.

پس از اتمام سخنرانی و روضه‌خوانی آقای فاضل میبدی او به ناگاه ورقه‌ای از جیب خود خارج می‌کند و خبر می‌دهد که می‌خواهد پیام یکی از سران فتنه راجع به درگذشت مرحوم هدایی را قرائت کند که این موضوع عصبانیت حضار را دو چندان می‌کند و آنان با فرستادن صلواتهای مکرر به نوعی مانع از قرائت این پیام می‌شوند.

در میانه سخنرانی آقای فاضل میبدی، آقای شیخ قاسم روانبخش که از شاگردان مرحوم هدایی نیز بوده‌اند، وارد مسجد جامع مهرجرد می‌شود و با توجه به سخنان تند سخنران و نیز با توجه به اینکه پس از این سخنرانی باید برای سخنرانی دوم برنامه ریزی می‌شد، با درخواست تعدادی از روحانیون حاضر از جمله رییس دفتر امام جمعه میبد و از طریق امام جماعت مسجد ابوالفضلی مهرجرد به فرزند بزرگ مرحوم هدایی پیشنهاد می‌شود که سخنران دوم، آقای روانبخش باشند که ایشان نیز می‌پذیرد و آقای روانبخش هم موافقت می‌کند تا این سخنرانی را انجام دهد.

بیشتر سخنان آقای روانبخش به پاسخگویی به مطالب ناطق قبلی اختصاص می‌یابد و او راجع به فتنه۸۸ و مسائل مرتبط با آن به ایراد سخن می‌پردازد و البته در اثناء سخنرانی وی با دخالت برخی افراد، بلندگوی بیرون مراسم قطع شده است.

پس از پایان سخنرانی آقای روانبخش، این مراسم نیز پایان می‌یابد.

با توجه به لزوم حفظ حرمت مرحوم هدایی که بر گردن تمام مردم میبد حق داشتند، علیرغم تقاضای مکرر مخاطبان و دلسوزان میبد مبنی بر پرداختن به شخصیت و سخنان سخنران اول این مراسم، از این موضوع فعلا صرفنظر می‌کنیم.