چامسکی: آمریکای لاتین از یوغ آمریکا آزاد شده

چامسکی اعلام کرده که آمریکای لاتین از کنترل ابرقدرت ها بویژه آمریکا آزاد شده است و دیگر تحت کنترل این کشور نیست. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« ایسپان تی وی»؛ نوام چمسکی، اندیشمند برجسته آمریکایی در مصاحبه ای با مجله آمریکایی ““The Washington Post” اعلام کرده که منطقه آمریکای لاتین […]

چامسکی اعلام کرده که آمریکای لاتین از کنترل ابرقدرت ها بویژه آمریکا آزاد شده است و دیگر تحت کنترل این کشور نیست.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« ایسپان تی وی»؛ نوام چمسکی، اندیشمند برجسته آمریکایی در مصاحبه ای با مجله آمریکایی ““The Washington Post” اعلام کرده که منطقه آمریکای لاتین دیگر تحت سلطه ابرقدرت های جهان بویژه آمریکا که قدرتش روز به روز کاهش می یابد نیست و در حال حاضر به صورت آزادانه زندگی می کند.

این اندیشمند آمریکایی در خصوص منطقه آمریکای لاتین و آمریکا گفت: در حال حاضر حتی یک مقر نظامی آمریکایی در آمریکای لاتین وجود ندارد و این نشان دهنده این واقعیت است که در این منطقه اتفاقاتی تاریخی در حال رخ دادن است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کشورهایی از منطقه آمریکای لاتین نسبت به دیگر کشورهای این منطقه تحت سلطه ابرقدرت ها بوده اند در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده اند و دیگر حاکمیت خود را دارا هستند.

چامسکی در ادامه افزود: آزادی آمریکای لاتین و تحولات در منطقه خاورمیانه بیانگر این واقعیت است که پایان امپراتوری آمریکا بسیار نزدیک است.

این تحلیلگر سیاسی هشدار داد که آمریکا همچنان خطر بزرگی برای جهان به شمار می رود اما باید بدانیم که قدرت این کشور روز به روز کاهش می یابد.