پلمپ واحد غیرمجاز جمع‌آوری شیرخام درمیبد

به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی استان یزد، منصور منصوری گفت: با توجه به اهمیت سلامت شیر در بحث تغذیه انسان، یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و مراکز عرضه شیر خام است. وی افزود: میبد با دارا بودن ۲ مرکز جمع‌آوری شیر، روزانه میانگین پنج تن شیر […]

به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی استان یزد، منصور منصوری گفت: با توجه به اهمیت سلامت شیر در بحث تغذیه انسان، یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و مراکز عرضه شیر خام است.

وی افزود: میبد با دارا بودن ۲ مرکز جمع‌آوری شیر، روزانه میانگین پنج تن شیر را جمع‌آوری می‌کند که مسئولان فنی بهداشتی هر واحد به عنوان نماینده دامپزشکی در تمامی مراحل جمع‌آوری و حمل و نقل شیر نظارت کامل دارند.

کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان میبد عنوان کرد: علاوه بر این، بازرسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی میبد در راستای کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر فرآورده‌های خام دامی به صورت مداوم بازرسی‌های لازم را از این مراکز انجام داده و با اخذ نمونه از شیرهای جمع‌آوری شده و انجام آزمایشات لازم از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: یک واحد ایستگاه جمع‌آوری شیر در این شهرستان که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کرد، بعد از اخطارهای مکرر از طرف این شبکه با دستور دادستان این شهرستان پلمپ و پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال شد.

منصوری ضمن توصیه شهروندان به استفاده از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه از مردم خواست که فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا در اسرع وقت کار‌شناسان کنترل بهداشتی این شبکه اقدامات لازم را انجام دهند.