رقابت قاسم روانبخش و غلامعلی سفید در حوزه انتخابیه میبد و تفت؟!

هر دو طیف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، حضوری جدی در انتخابات آینده میبد خواهند داشت البته کاندیداهای شاخص در انتخابات میبد محدود به این دونفر نیست و طیف کارگزاران و اصولگرایان سنتی و همچنین حزب اعتدال‌و‌توسعه نیز برای میبد وتفت برنامه داشته باشند.

روز گذشته دو خبر مهم انتخاباتی درباره حوزه انتخابیه میبد و تفت در رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش “میبدما”، اولین خبر موضوع کاندیداتوری حجه الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش از این حوزه بود.

او متولد سال ۱۳۳۸ محله محمود آباد میبد است و در حال حاضر از چهره های شناخته شده جبهه پایداری انقلاب اسلامی و از اعضای شورای مرکزی این جبهه محسوب می‌شود.

وی از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی بوده و در حال حاضر عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) قم و متولی نشریه پرتو سخن می‌باشد.

یکی از مهمترین شاخصه های وی مناظرات متعدد وی با چهره های سرشناس اصلاح طلب است؛ چهره هایی نظیر محمدرضا خاتمی، محمدعلی ابطحی، صادق زیباکلام، الیاس حضرتی، حسین مرعشی، مصطفی تاج زاده، اکبر اعلمی، حق شناس، کواکبیان و…

او در انتخابات دوره نهم مجلس از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شد و به دور دوم آن انتخابات هم راه یافت اما با اختلاف اندکی، موفق به راهیابی به مجلس نشد.

file_29697

اما خبر دومی که درباره این حوزه انتخابیه منتشر شد، مربوط به کاندیداتوری مهندس غلامعلی سفید، استاندار اسبق یزد- از حوزه انتخابیه میبد و تفت بود.

قبلا در شبکه های اجتماعی مطالبی در این باره مرتبا نقل می شد اما حضور عصر روز جمعه وی باتفاق چهره های شناخته شده اصلاح طلب میبد نظیر سراج وحیدی، محمدعلی رادی، کمال بیکی، حسن زارعی و… در امامزاده میرشمس الحق میبد و پس از آن حسینیه کرم به این شایعات قوت بخشید و پس از آن اعلام رسمی این مطلب در رسانه های اصلاح طلب، این احتمال را بسیار پررنگتر کرده است.

گفته می شود که زادگاه وی یزد است اما آنچه مسلم است او متولد میبد نیست.

او روابط بسیار نزدیکی با اکبر هاشمی رفسنجانی و خصوصا رئیس دولت اصلاحات دارد و مسئول شاخه استانی حزب منحله مشارکت در استان یزد و ظاهرا همین نقش را در حزب جدید اصلاح طلبان دوم خردادی (حزب اتحاد ملی) در استان یزد برعهده دارد و از کانونهای ثروت در استان یزد محسوب می‌شود.

به این ترتیب به نظر میرسد هر دو طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان، حضوری جدی در انتخابات آینده میبد خواهند داشت؛ البته کاندیداهای شاخص در انتخابات میبد محدود به این دو نفر نیست و طیف کارگزاران سازندگی و اصولگرایان سنتی و همچنین حزب اعتدال و توسعه(حامیان رئیس جمهور) نیز برای معرفی کاندیدای مورد نظر خود در حوزه انتخابیه میبد و تفت احتمالا برنامه خواهند داشت.