آیت‌الله اعرافی: باید سالی ۱۰مدرسه درمیبد ساخته‌شود

ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور آیت ا… اعرافی امام جمعه میبد و قم ، فرماندار ، شهردار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد، در این جلسه موحدی فرد مدیر […]

ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور آیت ا… اعرافی امام جمعه میبد و قم ، فرماندار ، شهردار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد، در این جلسه موحدی فرد مدیر آموزش و پرورش میبد ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس را به عموم فرهنگیان ، اولیاء و دانش آموزان تبریک گفت و در ادامه فرازهایی از خطبه اخیر آیت ا… اعرافی که خطاب به آموزش و پرورش بود را بیان نمودند :

– نظام آموزش و پرورش باید دانش آموزان را کارآمد و کارآفرین تربیت نماید.

– قوانین و احکام اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود.

– در آموزش و پرورش، رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس باید الگوی دانش آموزان قرار گیرند.

آیت ا… اعرافی امام جمعه شهرستان میبد و قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک دهه ولایت ، یاد و خاطره جان باختگان ” منا ” را گرامی داشتند و آغاز سال تحصیلی را تبریک و تهنیت گفتند.

ایشان همچنین تقدیر و تشکر نمودند از بخش خیری و مردمی که در پیشبرد مسائل آموزش و پرورش سهیم بوده اند و از حضور در صحنه این عزیزان تشکر نمودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نکات مهمی بدین شرح یادآور شدند:

– آموزش و پرورش جایگاه اول را در ساختن فرهنگ و آینده کشور دارد و همه ادارات و نهادها اولویت اول آنها باید کمک به نظام فکر و فرهنگ و آموزش و پرورش باشد.

– ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مطلوب بخش تربیتی با تأکید بر اهمیت مسائل فکری ، فرهنگی ، دینی و مذهبی جامع و کامل و درست اظهار امیدواری نمودند که روند بسیار سرآمد و الگو و خوبی که آموزش و پرورش میبد داشته است ادامه یابد.

– تأکید بر بخش کارآفرینی و مهارت آموزی به ویژه آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان

– با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی باید یک نهضت مدرسه سازی در شهرستان آغاز شود و طبق پیش بینی باید سالی ۱۰ مدرسه طی ۱۰ سال در شهرستان میبد ساخته شود.

تجلیل از خیرین مدرسه ساز آقایان زهرایی و ضیائی توسط آیت ا… اعرافی برنامه پایانی این جلسه شورای آموزش و پرورش بود.