زنگ مهر و مقاومت در اولین دبستان روستایی کشور

همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت به مناسبت نودمین سال تأسیس دبستان ناصرخسرو ندوشن بعنوان اولین دبستان روستایی ایران در این دبستان به صدا در امد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛این مراسم در دبستان ناصرخسرو ندوشن با حضور بخشدار ندوشن، شفاعی معاون پرورشی آموزش و پرروش میبد ومسئولین بخش ندوشن و […]

همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت به مناسبت نودمین سال تأسیس دبستان ناصرخسرو ندوشن بعنوان اولین دبستان روستایی ایران در این دبستان به صدا در امد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛این مراسم در دبستان ناصرخسرو ندوشن با حضور بخشدار ندوشن، شفاعی معاون پرورشی آموزش و پرروش میبد ومسئولین بخش ندوشن و دانش آموزان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم “حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی ” امام جمعه موقت ندوشن با تبریک اعیاد پیش رو و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: حیات جامعه با تربیت صحیح زنده می شود و تذکیه و تعلیم در کنار یکدیگر باید در مدارس رشد کنند چرا که دو بال پرواز انسان به سوی سعادت است.

در ادامه این مراسم شفاعی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان میبدضمن تبریک شروع ماه علم و دانش به دانش آموزان و دبیران اظهار کرد : امسال زمان بازگشایی مدارس مقارن است با چند حادثه مهم تاریخی یکی هفته دفاع مقدس، دهه ی ولایت (عید سعید قربان و غدیر) و روز عرفه که ما باید از این مناسبتها به نحو احسن استفاده کنیم و تاریخچه این گونه مناسبتها را به گوش نسل چهارم انقلاب برسانیم.

شفاعی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی شهدا و ایثارگران، اولین درسی است که هر روز باید در مدارس ما تمرین و تکرار شود.

در این مراسم که به مناسبت نودمین سال تأسیس دبستان ناصرخسرو ندوشن بعنوان اولین دبستان روستایی ایران که در سال ۱۳۰۴ تأسیس گردیده است زنگ اول مهر در این دبستان توسط محمدعلی قاسمی یکی از قدیمی ترین مدیران این دبستان نواخته شد.

لازم به توضیح می باشد که دبستان ناصرخسرو ندوشن اولین دبستان روستایی ایران و دومین دبستان در استان یزد می باشد که در سال۱۳۰۴شمسی در قسمت جنوب غرب ندوشن تاسیس شده است.این دبستان در حدود۹۰سال مهد پرورش کودکانی است که گام در راه تعلیم و تعلم گذاشتند،دبستانی با دیوار سنگی که در آغاز با ۵کلاس شروع به کار کرده و ثمره ی این تلاش و کوشش که اکنون شاهد آن هستیم افرادی چون زنده یاد دکتر قوه(متخصص قلب و عروق)،دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن و… هستند که به درجات عالی علمی و فرهنگی رسیده اند.