نبی‌پور:خودنیروی‌انتظامی‌بایدنمونه‌انضباط‌دررفتار‌باشد

امام جمعه موقت میبد در خطبه های وحدت آفرین نمازجمعه این هفته با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی ، ‌امنیت و آرامش را مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی دانست و تصریح کرد : خدمات نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی را با هیچ معیاری نمی توان سنجید. به گزارش میبد […]

امام جمعه موقت میبد در خطبه های وحدت آفرین نمازجمعه این هفته با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی ، ‌امنیت و آرامش را مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی دانست و تصریح کرد : خدمات نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی را با هیچ معیاری نمی توان سنجید.

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام نبی پور ، با بیان اینکه اگر نیروی انتظامی با برقراری نظم و امنیت ، فضا را برای فعالیت و پویایی در جامعه آماده نکند ، هیچ حرکت روبه جلو در کشور انجام نمی گیرد افزود: نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی در هر رکوع و سجود ، تعلیم و تعلم و آموزش و هر قدمی که در تعالی کشور برداشته می شود شریکند و حق بزرگی بر آحاد جامعه دارند.

خطیب موقت نمازجمعه میبد خاطرنشان کرد: البته هر چند وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت در جامعه است اما صرفا قانون و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند این مسئولیت را به سرانجام برساند بلکه باید مردم جامعه روحیه نظم پذیری و رعایت امنیت را داشته باشد بنابراین باید ضمانت اجرایی که بخش مهم آن پذیرش قانون از ناحیه مردم است را مورد توجه داد.

وی با بیان اینکه با حرف و سخن نمی توان جامعه را در مسیر سعادت و تعالی قرار داد افزود: نیروی انتظامی باید خود، نمونه نظم و انضباط در رفتار باشد و آن را در میدان عمل نشان دهد .

امام جمعه موقت میبد ، رمز سلامت جامعه در برابر طوفان فساد ، بازگشت به خود و توجه به خانواده و تذکر به دیگران دانست و افزود: در این مقوله مهم باید آحاد جامعه در کنار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی قرار بگیرند و آنها را در برقراری نظم و امنیت کمک کنند.

خطیب موقت نماز جمعه میبد در ادامه با بیان اینکه در جامعه بخشی از مردم دنبال رو ، بخشی همراه و بخشی فراری از قانون هستند تصریح کرد : برای برقراری نظم و امنیت نباید با همه این سه گروه یکسان رفتار کرد.

حجت الاسلام نبی پور خاطرنشان کرد : جامعه ای که مردم آن بی تفاوت باشند و انسانهای گستاخ مورد سرزنش و نکوهش قرار نگیرند ، این جامعه در معرض سقوط قرار می گیرد بنابراین نباید نسبت به قانون بی تفاوت بود .

در میان ماههای حرام ، ماه ذی الحجه از امتیازات خاصی برخوردار است :

امام جمعه موقت میبد در خطبه عبادی نماز جمعه میبد هم ، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه و دعوت کرد .

حجت الاسلام نبی پور ، با اشاره به قرار گرفتن در ماه ذی الحجه ، به فضیلت های این ماه پرداخت و افزود: ماه رجب ، ذی القعده ، ذی الحجه و محرم الحرام ، ماههای حرام هستند که ماه ذی الحجه در میان این ماهها به دلیل قرار گرفتن حج تمتع ، روز عرفه و عید قربان در این ماه عزیز ، از امتیازات خاصی برخوردار است و ماه عبادت و بندگی و دعا و نیایش است که باید از این فرصت حداکثر بهره را ببریم .

خطیب موقت نمازجمعه میبد در ادامه با ارائه تعاریفی از عبادت افزود : در ماه عبادت و بندگی باید به بالابردن بنیه عبادت و بندگی توجه شود .

وی گفت : عبادت به معنای اطاعت و فرمانبری ، تواضع و فروتنی و تسلیم بودن است و هرچند عبادت به معنای اطاعت مخصوص خداوند نیست و از پدر و مادر و یا مسئول مافوق هم انسان اطاعت به عمل می آورد اما آنچه مخصوص عبادت خداست این است که اطاعت غیرخدا جایز نیست و پرستش مخصوص خداوند است.

حجت الاسلام نبی پور با بیان اینکه انسان در عمر کوتاه خود یا صرفا بنده نفسانیات است و بنده شهوت و خشم و وهم است که این انسان ذلیل است یا بنده خدا و آفریدگار است گفت : هرچند سخت است که انسان خود را از چنگال نفس نجات دهد اما عزت انسان در عبودیت و ذلت بندگی خداست .