انتشار شایعات انتخاباتی با سوءاستفاده از تعدد احتمالی کاندیداهای میبدی

با تعدد کاندیداهای میبدی حاضر، برخی عناصر فرصت‌طلب با سوءاستفاده از این موقعیت دست به انتشار شایعاتی خطرساز در حوزه انتخابیه تفت زده‌اند و به عنوان نمونه به دروغ از قول مردم میبد مدعی شده‌اند که

با نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس دهم، انتشار شایعاتی عجیب و دارای ظرفیت ایجاد خطر در حوزه انتخابیه تفت و میبد شدت گرفته است.

به گزارش “میبدما”، رصد میدانی این رقابتها در شهرستان میبد حاکی از آن است که تا امروز نفرات متعددی برای کاندیداتوری در انتخابات مذکور خود را آماده می‌کنند و از حالا نشست و برخاست‌های انتخاباتی خود را تحت پوشش عناوین دیگر دنبال می‌کنند.

این تعدد کاندیداها در شهرستان میبد بسیار پررنگ است به گونه‌ای که در حال حاضر ۵ نفر از افرادی که قصد شرکت در انتخابات آتی در حوزه انتخابیه میبد را دارند، فعالیتهای پوششی- تبلیغی خود را آشکارا دنبال می‌کنند و حداقل ۵ نفر دیگر نیز در گفت و شنودهای سیاسی به صورت جدی برای انتخابات آتی مطرح هستند که برخی از این ۱۰ نفر را «راچپ»ها(ادغام راست و چپ!) تشکیل می‌دهند که با هر دو جناح سیاسی، دم‌خور هستند!

با تعدد کاندیداهای میبدی حاضر، برخی عناصر فرصت‌طلب با سوءاستفاده از این موقعیت دست به انتشار شایعاتی خطرساز در حوزه انتخابیه تفت زده‌اند و به عنوان نمونه به دروغ از قول مردم میبد مدعی شده‌اند که «میبدی‌ها حاضرند به شمر میبدی رای بدهند اما به امام حسین تفتی نه»!!

مشخص نیست سرمنشاء این دروغ‌پردازی توهین‌آمیز درباره مردم میبد از جانب کدام فرد یا گروهی است اما پرواضح است اشاعه این اکاذیب در سطح مردم شهرستان تفت موجب ایجاد کینه و نقار بین اهالی دو شهرستان خواهد شد.

از یاد نمی‌بریم مرحوم یحیی‌زاده را که اگرچه میبدی بود اما به اعتراف دوست و دشمن، برای اهالی نجیب و انقلابی شهرستان تفت زحمات فراوانی کشید به گونه‌ای که حتی در انتخابات مجلس نهم برخی از کاندیداهای حاضر در آن دوره یا طرفدارانشان این مسئله را به عنوان نقطه منفی کارنامه مرحوم یحیی‌زاده تلقی می‌کردند و می‌گفتند چرا آقای یحیی‌زاده به شهرستان تفت “بیشتر” از میبد توجه دارد؟!

هر چند تا حدی طبیعی است که اهالی یک شهرستان در شرایط برابر، کاندیدای همشهری خود را انتخاب کنند اما اینکه مردم میبد بخواهند به هر قیمتی یک نماینده از میبد به مجلس برود ولو اینکه صلاحیتی به مراتب پایین‌تر از یک تفتی داشته باشد؛ ادعایی ناجوانمردانه در حق اهالی این شهرستان است و احتمالا هدف از آن، دنبال کردن برخی راهبردهای موذیانه در جهت سوءاستفاده از تعدد کاندیداها در شهرستان میبد باشد.