رو به پایان بودن مرمت بقعه حافظ جمال میبد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی ازاتمام مرمت وبازسازی بقعه حافظ جمال میبدخبر داد. محسن ذاکری نیاگفت: اهم آیتم های مرمتی که در طرح مرمت و بازسازی این بقعه اجرا شده است شامل موارد زیربندی و استحکام بخشی با خشت و ملات گل، شفته ریزی با خاک محل، اجرای دیوار خشتی با ملات گل، اجرای طاق ضربی […]

سرپرست معاونت میراث فرهنگی ازاتمام مرمت وبازسازی بقعه حافظ جمال میبدخبر داد.

محسن ذاکری نیاگفت: اهم آیتم های مرمتی که در طرح مرمت و بازسازی این بقعه اجرا شده است شامل موارد زیربندی و استحکام بخشی با خشت و ملات گل، شفته ریزی با خاک محل، اجرای دیوار خشتی با ملات گل، اجرای طاق ضربی خشتی با ملات گل، اجرای تویزه به صورت رومی با خشت و ملات گچ، اجرای طاق فیل پوش با خشت و ملات گل، اجرای پالونه با خشت و ملات گل، اجرای کونوشکنی با خشت و ملات گل، اجرای اندود کاهگل پشت بام با شیب بندی مناسب و اجرای آجرفرش کف می باشد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی افزود: عملیات مرمتی این بقعه با اعتباری معادل دویست و نود و نه میلیون ریال در حال انجام و رو به پایان می باشد.

ذاکری نیا ادامه داد: بقعه تاریخی حافظ جمال در بخش جنوب شرقی میبد و در روستای رکن آباد این شهرستان واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی، با توجه به سبک معماری موجود و مقایسه آن با سایر بناهای هم دوره این بنا، متعلق به دوران میانی اسلامی می باشد و به استناد مدارک مربوطه و به گفته ساکنین محل قدمت آن به قرن دهم هجری می رسد.

بقعه فرهنگی تاریخی حافظ جمال میبد به شماره ۲۱۷۰۴ و در تاریخ ۱۳۸۶/۱۲/۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .