حضور دو کاروان از میبد در حج تمتع امسال

مدیرکل حج و زیارت استان از اعزام ۱۲ کاروان از استان برای شرکت در حج تمتع خبر داده و گفته: امسال ۱۵۷۶ زائر یزدی در قالب کاروان‌های ۸۵ تا ۱۶۰‌نفره به کشور عربستان اعزام می‌شوند. به گزارش مهر، علی اصغر شریفی در اینباره افزوده است: ۹۰ نفر از ۱۵۷۶ زائر اعزامی امسال، عوامل اجرایی و […]

مدیرکل حج و زیارت استان از اعزام ۱۲ کاروان از استان برای شرکت در حج تمتع خبر داده و گفته: امسال ۱۵۷۶ زائر یزدی در قالب کاروان‌های ۸۵ تا ۱۶۰‌نفره به کشور عربستان اعزام می‌شوند.
به گزارش مهر، علی اصغر شریفی در اینباره افزوده است: ۹۰ نفر از ۱۵۷۶ زائر اعزامی امسال، عوامل اجرایی و بقیه زائران هستند که از ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه به کشور عربستان و نخست به مکه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: البته پرواز نخست متعلق به عوامل اجرایی است که ۲۸ مرداد ماه از فرودگاه شهید صدوقی به مکه اعزام می‌شود.

شریفی گفت: کاروان‌های یزد امسال اقامت ۳۰ روزه در مکه و مدینه خواهند داشت و نخستین گروه از کاروان‌های استان ۲۲ مهرماه وارد استان می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که زائران امسال در قالب یک گروه ۸۵ نفره، یک گروه ۱۱۵ نفره، ۹‌گروه ۱۳۵ نفره و یک گروه ۱۶۰ نفره به حج اعزام می‌شوند، اضافه کرد: یزد ۶‌کاروان، میبد ۲کاروان، بافق و بهاباد، ابرکوه و اردکان نیز هر کدام یک کاروان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه زائران زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طرح بیمه تکمیلی امسال نیز برای زائران در نظر گرفته شده است.

شریفی همچنین از اجرای طرح قربانی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: استان یزد امسال نیز این طرح را اجرایی خواهد کرد و برای اجرای آن ۳۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان از هر زائر دریافت خواهد شد.

وی برپایی فروشگاه و نمایشگاه سوغات، تهیه لباس متحدالشکل برای مردان کاروان و برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر تدابیر اندیشیده شده برای زائران استان در موسم حج امسال اعلام کرد.