انتقاد ازظاهرگرایی‌افراطی جوانان درانتخاب‌همسر

همزمان با اولین روز از ماه ذی الحجه،سالروز ازدواج دو زوج آسمانی حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س)همایش زوجهای جوان به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س)در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد. دراین همایش حجه الاسلام شیخ مرتضی دهقانی یکی از طلاب برجسته شهرستان پیرامون ازدواج وسبک زندگی اسلامی مطالبی ایراد نمودند. این کارشناس مذهبی ضمن اشاره […]

همزمان با اولین روز از ماه ذی الحجه،سالروز ازدواج دو زوج آسمانی حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س)همایش زوجهای جوان به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س)در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد.

دراین همایش حجه الاسلام شیخ مرتضی دهقانی یکی از طلاب برجسته شهرستان پیرامون ازدواج وسبک زندگی اسلامی مطالبی ایراد نمودند.

این کارشناس مذهبی ضمن اشاره به این حدیث از حضرت علی (ع)که نعم العون علی طاعه الله ،همسر انسان بهترین مددکار وهمکار برای اطاعت از خداوند متعال می باشد عرض نمودند که برای زندگی مشترک باید کسی را گزینش وانتخاب کنیم که مارا به پروردگار نزدیک نماید واگر در طول زندگی مشترک انسان در معصیتها وگناهان غوطه ور نشود این باعث قرب به الی الله میشود.

وی همچنین ایراد نمودند که در دنیای امروزی قریب به ۷۰ درصد جوانان ما گرفتار زیبایی اندام خود هستند ودائما دچار یک توهم در زندگی خود می باشند ونمی خواهند باور کنند که زیبایی درونی انسان ملاک می باشد نه زیبایی ظاهری واگر زیبایی ظاهری را ملاک انتخاب همسر قرار دهیم این یعنی خدا را به فراموشی سپرده ایم.

حجه الاسلام دهقانی نیز اشاره نمودند که با توجه به فرموده امام جعفر صادق (ع)خدا ظرفیت انسانها را یک جور نیافریده است واینکه ما باید ظرفیت انسانها را در کنار هم ببینیم نه اینکه مثلا نخبگان را در یک مدرسه وافراد ضعیف را در یک مدرسه جدا از هم قرار دهیم وهمدیگر را قیاس کنیم .امروز زیباترین و زشت ترین انسان باهم فرقی ندارند وملاک برتری انسانها تقوا ورسیدن به قرب الهی است .

وی همچنین اضافه نمودند که اگر در طول زندگی مشترک در ریل مقایسه افراد با یکدیگر افتادیم پس بدانیم که این حرف شیطان است وآن سبب دوری ما به خداوند است وخداوند تمام انسانها را متفاوت آفریده است .