وزیر ارشاد: نظرمراجع برای‌خودشان ومقلدانشان محترمست

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه دومین اجلاس سراسری مدیران کل این وزارتخانه با بیان اینکه این فیلم توقیف نشده است افزود: ما در این باره ملاحظاتی داشتیم و یکی از ملاحظات این بوده است که نظرات مراجع عظام تقلید باید مورد توجه قرار گیرد. او با […]

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه دومین اجلاس سراسری مدیران کل این وزارتخانه با بیان اینکه این فیلم توقیف نشده است افزود: ما در این باره ملاحظاتی داشتیم و یکی از ملاحظات این بوده است که نظرات مراجع عظام تقلید باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه با مراجع تقلید در این باره صحبت کردیم گفت: آقای درویش این فیلم را در قم و در بیوت برخی مراجع تقلید و برای افرادی که مورد اعتماد آن ها هستند نمایش داده است و همچنین بخش عمده ای از اصلاحاتی که مورد نظر آن ها بوده به عمل آمده است.

جنتی افزود: برخی از مراجع نظرات فقهی خاصی دارند و نظرات فقهی قابل تغییر نیست که با مذاکره تغییر کند.

او با اشاره به اینکه تلاش داریم این فیلم در اولین فرصت اکران شود گفت: همچنین تلاش داریم برخی مراجع را که نظراتی درباره این فیلم دارند قانع کنیم که اگر نظر فقهی دارند آن نظر فقهی برای خودشان و یا برای مقلدان آن ها مورد احترام است و اجازه دهند این فیلم به نحو مطلوب برای علاقه مندان اکران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم رستاخیز تنها فیلمی است که بنده بیشترین کمک را در دوران تولید و پس از آماده شدن به آن کرده ام.

جنتی گفت: در این باره با دستگاه های مختلف صحبت کرده ام که لوح های فشرده (سی دی) این فیلم را پیش خرید کنند تا کمکی به تهیه کننده و کارگردان این فیلم شود.

او افزود: رستاخیز فیلم بسیار ارزشی و ارزشمندی درباره واقعه عاشوراست و امیدواریم که در اولین فرصت اکران شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فقط اکران این فیلم به تعویق افتاده است و مشکل دیگری ندارد.