کشتارگاه سنتی میبد موقتا تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، جواد سهیلی صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان میبد، بر تشکیل منظم جلسات با موضوع و مسائل بهداشتی عمومی و سلامت جامعه در میبد تاکید کرد و اظهار داشت: سعی داریم از بحث‌های تکراری در جلسات فاصله بگیریم و با مبنا قرار دادن موضوع خاص و مصوب آن […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، جواد سهیلی صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان میبد، بر تشکیل منظم جلسات با موضوع و مسائل بهداشتی عمومی و سلامت جامعه در میبد تاکید کرد و اظهار داشت: سعی داریم از بحث‌های تکراری در جلسات فاصله بگیریم و با مبنا قرار دادن موضوع خاص و مصوب آن در طول سال نتایج علمی و کارشناسی از جلسات شورای سلامت داشته باشیم.
وی افزود: با آموزش و برگزاری کلاس‌هایی که برای این رابطین برگزار می‌شود آنها می‌توانند مطالب آموزشی را به کارکنان ادارات خود انتقال دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد با بیان اینکه ساماندهی کشتارگاه سنتی میبد و فاضلاب آن در شهرستان میبد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: موضوع بهداشت کشتارگاه‌های سنتی یک از مسائل است که در سطح شهرستان، استان و کشور وجود دارد و کشتارگاه میبد هم برای ساماندهی موقتاً تعطیل شده است.
سهیلی با تاکید بر اینکه مقرر شده شهرداری میبد در ۳ ماه این کشتارگاه را به لحاظ شرایط بهداشتی ساماندهی کند، به فاضلاب این کشتارگاه اشاره کرد و گفت: این موضوع از نظر ما اهمیت دارد و فاضلاب این کشتارگاه به طور بالقوه می‌تواند به منابع آب زیر زمینی آسیب بزند.
وی ادامه داد: با تامین منابع مالی از سوی شهرداری، در قدم بعدی سیستم فاضلاب کشتارگاه طبق استاندارد به روز می‌شود.
سهیلی بر فعال شدن دبیرخانه شورای سلامت در شبکه بهداشت و درمان میبد تاکید کرد و گفت: همه ادارات و مردم می‌توانند با ارتباط با شبکه موضوعات مربوط به بهداشت و مسائل عمومی را به این دبیرخانه اعلام کنند تا ما با ارائه این مسائل در شورا تصمیات خوبی را در این زمینه اتخاذ کنیم.