افتتاح اردوهای جهادی دانشجویی استان در میبد

اردوهای جهادی دانشجویی استان با حضور فرمانده سپاه الغدیر، مسئول بسیج سازندگی استان، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن کانون بسیج شهرستان میبد افتتاح شد. به گزارش خبرنگار تسنیم از میبد در نخستین گروه از۴۰ گروه جهادی دانشجویی، امروز ۷۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها به روستاها و مناطق شهرستان تفت […]

اردوهای جهادی دانشجویی استان با حضور فرمانده سپاه الغدیر، مسئول بسیج سازندگی استان، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن کانون بسیج شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از میبد در نخستین گروه از۴۰ گروه جهادی دانشجویی، امروز ۷۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها به روستاها و مناطق شهرستان تفت در قالب دو اتوبوس اعزام شدند.

این گروه از امروز به مدت دو هفته تا پانزدهم مرداد قرار است ظرفیت‌های مناطق روستایی را شناسایی و خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و حمایتی ارائه کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد در حاشیه این مراسم و در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در میبد اظهار داشت: امسال ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در قالب طرح اردوهای جهادی به روستاها و مناطق کم‌برخوردار و محروم داخل استان برای تبین برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اقتصاد مقاومتی اعزام می‌شوند.

سرهنگ سیدمحمد میرقانعی افزود: آشنایی با مشکلات و موانع روستائیان، تجربه کار گروهی، مدیریت کار جهادی، شناسایی ظرفیت‌های روستاها، ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی، خدمات حمایتی و محرومیت‌زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: امسال این گروه‌ها با توجه به شناسایی‌های قبلی ماموریت خودشان را در درون استان و در شهرستان‌های خاتم، ابرکو، بافق، بهاباد، تفت، اشکذر و اردکان و مهریز به اجرا می‌گذارند.