دونده محجبه بحرینی رکورد جهان را زد

فارس: سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی در گزارشی به رکوردشکنی دختر محجبه بحرینی در مسابقات جهانی کلمبیا پرداخت. «سلواعید ناصر» نام کامل این دونده جوان بحرینی است که در این رقابت‌ها با حجاب به مسابقه پرداخت و موفق شد در دوی ۴۰۰ متر زمان ۵۱ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه را ثبت کرده و رکورد دار […]

فارس: سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی در گزارشی به رکوردشکنی دختر محجبه بحرینی در مسابقات جهانی کلمبیا پرداخت.

«سلواعید ناصر» نام کامل این دونده جوان بحرینی است که در این رقابت‌ها با حجاب به مسابقه پرداخت و موفق شد در دوی ۴۰۰ متر زمان ۵۱ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه را ثبت کرده و رکورد دار شود. وی در المپیک نوجوانان نانجینگ نیز مدال نقره را تصاحب کرده بود.

این دونده ۱۷ ساله که مادرش نیجریه ای و پدری بحرینی دارد، در نیجریه متولد شد، اما بعد از مدتی به همراه خانواده راهی بحرین شد. مادر وی نیز از دوندگان دوی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر بوده است.

« دوست داشتم که در دوهای سرعت کار کنم و وقتی به دوی ۴۰۰ متر آمدم احساس بسیار بدی داشتم چرا که فکر می‌کردم نمی‌توانم موفق شوم، اما مربی‌م اصرار داشت که می‌توانم در دوی ۴۰۰ متر به موفقیت برسم و به همین دلیل تاکید کرد که در این ماده کار کنم. در دوران کودکی نیز زیاد می‌دویدم و بچه‌های دیگر می‌گفتند سرعت بالایی دارم.» اینها صحبت‌هایی بود که سلوا بعد از شکستن رکورد جهانی دوی ۴۰۰ متر بر زبان آورد.

وی در مورد مربی‌ بلغارستانی خود همچنین گفت: یانکو بارتانف همانند یک پدر با من رفتار می‌کند و مرا مانند دخترش می‌داند. از پدر و مادرم نیز تشکر می‌کنم که حمایت خوبی از من کردند.

ناصر در المپیک نوجوانان نانجینگ چین مدال نقره دوی ۴۰۰ متر را کسب کرده بود.