درگیری و تعقیب طلبه ناهی از منکر در میبد در شب تجمع مردم میبد علیه بدحجابی!

با ملاحظه این شرایط، آن طلبه مجددا با پلیس میبد تماس می‌گیرد و این بار با پاسخ تند پلیس مبنی بر اینکه “ما وظایف مهمتری نیز داریم” و “شهر تنها برای شما که نیست” و “خط تماس پلیس را اشغال نکنید” مواجه شدند!!

تجمع گسترده بانوان میبدی در اعتراض به شیوع بدحجابی در میبد در حالی صبح روز پنجشنبه و با حضور فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد که دقیقا شب همان روز اقدامی بسیار تاسف‌آور از نیروی انتظامی میبد در این باره، به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، چهارشنبه شب گذشته و درحالیکه هنوز سایه بهشتی ایام ماه مبارک رمضان بر شهرمان پهن بود، یکی از طلاب متدین و انقلابی شهرستان میبد که به اتفاق همسرش سوار بر خودروی شخصی بود متوجه پوشش بسیار زننده یک زن غیربومی که بر ترک موتور شوهرش سوار بود، می‌شود؛ آن هم روبروی سپاه قدیم میبد که حالا ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر میبد هم آنجا قرار گرفته است.

همسر این طلبه از داخل ماشین به زن بدحجاب تذکر می‌دهد که حجاب را رعایت کند اما در کمال تعجب آن زن شروع به توهین و فحاشی می‌کند و با این اوضاع، طلبه مذکور از مردی که به همراه آن زن بود می‌خواهد تا او را آرام کند اما آن مرد هم بی‌احترامی‌های همسرش را ادامه می‌دهد و شروع به جر و بحث می‌کند که این موضوع باعث بروز ترافیک سنگینی در آن نقطه می‌شود.

آن طلبه برای فیصله یافتن موضوع با پلیس ۱۱۰ میبد تماس می‌گیرد و پلیس با شنیدن ماجرا قول اعزام مامور به صحنه را می‌دهد اما پس از سپری شدن حدود ۱۰ دقیقه از این تماس، هیچ ماموری در صحنه حاضر نمی‌شود و طلبه مذکور برای آنکه ترافیک به وجود آمده رفع شود، سوار ماشین می‌شود تا صحنه را ترک کند اما در این حین متوجه می‌شود که آن موتورسوار به اتفاق یک موتورسوار دیگر در تعقیب وی هستند.

با ملاحظه این شرایط، آن طلبه مجددا با پلیس میبد تماس می‌گیرد و این بار با پاسخ تند پلیس مبنی بر اینکه “ما وظایف مهمتری نیز داریم” و “شهر تنها برای شما که نیست” و “خط تماس پلیس را اشغال نکنید” مواجه شدند!!

آن طلبه وقتی به میدان جوان می‌رسد، متوجه یک ماشین گشت پلیس می‌شود که به طرف اردکان می‌رفت و تصور می‌کند که این گشت برای مسئله آنها اعزام شده است منتها مسیر را دارد اشتباهی می‌رود به همین خاطر دوباره با پلیس تماس می‌گیرد و می‌گوید: ماشین پلیس آدرس را اشتباه رفت.

پلیسی که آن سوی خط ۱۱۰ بود نیز پاسخ می‌دهد آن ماشین پلیس ماموریت دیگری داشته و منظورشان شما نبودید.

آن طلبه هم با ناراحتی می‌گوید: حتماً باید با چاقو مرا بزنند تا شما به کمک من بیایید؟!

این موارد تاسف‌بار را طلبه مورد اشاره مطلب در تماس مستقیم با خبرنگار “میبدما” اعلام کرد و به نظر می‌رسد پلیس شهرستان میبد و شخص فرماندهی محترم این نیرو درباره این تعلل و نحوه پاسخگویی مامور مذکور (شیفت شب پنجشنبه) بایستی پاسخگو باشند.

اینکه مدام مسئولین شهرستان بر تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کنند و بعد در میدان عمل این‌گونه بی‌مهری صورت گیرد باعث ریشه‌کن شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود. ضمن آنکه در حالی این اتفاق اسفناک افتاده که صبح همان روز مردم میبد در تجمع پارک فلسطین، خیلی صریح و شفاف از مسئولان امر از جمله نیروی انتظامی میبد خواستند تا به صورت قاطعانه با فساد برخورد کنند.

منتظر پاسخگویی مسئولان امر هستیم. ضمن آنکه نام طلبه مورد اشاره و نیز پلاک آن موتورسیکلت نیز به رسم امانت نزد شبکه مجازی میبدما محفوظ است.