دیدار سرپرست استانداری قم با آیت الله اعرافی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با بیان این که شرایط قم باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند پاسخ‌گوی نگاه بین‌المللی باشد ، تصریح کرد: جامعه قم نیز باید بداند که ترسیم چنین شرایطی، به سود ساکنان آن است. در این زمینه، باید بکوشیم و از سوی دیگر، این دیدگاه باید به سیستم اداری […]

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با بیان این که شرایط قم باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند پاسخ‌گوی نگاه بین‌المللی باشد ، تصریح کرد: جامعه قم نیز باید بداند که ترسیم چنین شرایطی، به سود ساکنان آن است. در این زمینه، باید بکوشیم و از سوی دیگر، این دیدگاه باید به سیستم اداری نیز منتقل شود. ما هم آماده همکاری در این عرصه هستیم.

سرپرست استانداری قم و هیئت همراه ، با حضور در سازمان مرکزی جامعه‌‌المصطفی ، با آیت‌الله اعرافی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش میبد آدینه به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، آیت‌الله اعرافی، با اشاره به جایگاه بین‌المللی قم، بر بازسازی نظام مدیریتی قم و توجه به نگاه فراملی به این شهر تأکید ورزید و اظهار داشت: شرایط کنونی قم، نیازمند تطابق با نگاه فراملی است. دستگاه اداری قم و کشور، باید آماده ایجاد و پذیرش جایگاه رفیع و بین‌‌المللی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان این که شرایط قم باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند پاسخ‌گوی نگاه بین‌المللی باشد، تصریح کرد: جامعه قم نیز باید بداند که ترسیم چنین شرایطی، به سود ساکنان آن است. در این زمینه، باید بکوشیم و از سوی دیگر، این دیدگاه باید به سیستم اداری نیز منتقل شود. ما هم آماده همکاری در این عرصه هستیم.

رئیس جامعه‌المصطفی، با اشاره به رویکرد ملی قم، گفت: قم ظرفیت علمی بزرگ دانشگاهی و به ویژه حوزه‌ای دارد که وزارتخانه‌ها نیز نیازمند استفاده از آن هستند. جایگاه آینده قم اقتضا می‌کند که مهاجرت به قم، از نوع مهاجرت نخبگانی باشد و از سوی دیگر، مهاجرت از قم، نخبگانی نباشد. بدین ترتیب، مدیریت مهاجرت، نیازمند سامان‌دهی قوی است.

آیت‌الله اعرافی، توجه به محیط زیست استان را نیز از مسائل مهم و ضروری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: افزون بر این، میراث فرهنگی قم نیز نیازمند توجه جدی است.

وی رشد قم را در زمینه دانشگاهی مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: لازم است نگاه‌های جدیدی در این عرصه ایجاد شود.