پیشنهادات رئیس سابق تبلیغات اسلامی میبد برای حل دو معضل فرهنگی شهرستان

وی افزود: ۶۴ درصد از طلاقهایی که در میبد صورت می‌گیرد «وکالتی» است؛ یعنی ۶۴ درصد از طلاقها ناظر به ۱۲ بندی است که زوجین در سند ازدواج امضاء می‌کنند و با محقق شدن یکی از آنها، طلاق به صورت اتوماتیک وار به دست زوجه می‌افتد

  • در جریان نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان میبد، تعدادی از حاضرین با قرار گرفتن پشت تریبون به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. نظر به اهمیت و تازگی برخی از این سخنرانی‌ها، میبدما به انعکاس مهمترین آنها خواهد پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی آقایی در نشست فعالان فرهنگی و اجتماعی میبد با آیت الله اعرافی دو پیشنهاد خود برای اصلاح روند فرهنگی شهر را ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، این روحانی میبدی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ شهرستان که با این روند در ۱۰-۱۲ سال آینده، دغدغه همگان خواهد شد، مسئله افزایش طلاق و دادخواست طلاق میان زوج‌های میبدی است.

1 (16)

وی افزود: ۶۴ درصد از طلاقهایی که در میبد صورت می‌گیرد «وکالتی» است؛ یعنی ۶۴ درصد از طلاقها ناظر به ۱۲ بندی است که زوجین در سند ازدواج امضاء می‌کنند و با محقق شدن یکی از آنها، طلاق به صورت اتوماتیک وار به دست زوجه می‌افتد در حالیکه بسیاری از آنان اصلا خبر ندارند که چه چیزی را امضاء کرده‌اند و تازه در دادگستری متوجه ماجرا می‌شوند.

وی گفت: برای حل این معضل، راهی نداریم جز اینکه مشاوره‌های مرتبط، قبل، حین و بعد از ازدواج به جوانان ارائه شود.

سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی میبد در تشریح پیشنهاد دوم خود با بیان اینکه شلوغ بودن مساجد و حسینیه‌ها در ماههای رمضان و محرم به خاطر ذات این ماهها است، گفت: آنچه که احساس خطر می‌شود آن است که در سایر ایام سال، جوان ما از مساجد و مجالس مذهبی می‌گریزد و در کنار آن اعتقادات جوانان ما در معرض شبهات فراوان قرار دارد.

وی برای حل این معضلات دو راهکار ارائه داد.

حجت الاسلام آقایی در تشریح راهکار اول خود گفت: به نظر من باید در هر محله‌ای حداقل یک مسجد که روحانی و هیات امناء آن فعال و به روز باشند باید وجود داشته باشد و نوجوانان و جوانان در امور مسجد دخالت داده شوند.

وی تاسیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی را راهکار دوم خود در این زمینه معرفی کرد و گفت: در شهرستان میبد جایی وجود ندارد که به شبهات دینی جوانان ما پاسخ داده شود و ما نیاز جدی به چنین مرکزی برای پاسخگویی به سوالات اعتقادی داریم.