متهم به «فرماندار میراثی» هستم/ امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی میبد از ۱۰۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است/ در انتخابات باید بیطرف باشیم

وی افزود: وقتی می‌خواهیم نیم لیتر آب به میبد بیاوریم ۱۰۰ تا تبصره و قانون سر راه قرار می‌گیرد که درست هم هست و با این اوضاع ما آب و کشاورزی نمی‌خواهیم و آن چیزی که در حال حاضر برای ما در بخش صنعت پاک نهادینه شده، بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

در اولین جلسه شورای اداری شهرستان میبد در سال ۹۴ که عصر روز گذشته در مصلای آیت الله اعرافی میبد برگزار شد، فرماندار میبد به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، حسین فلاح با اشاره به مشکلات جوانان در امر خانه‌دار شدن گفت: با موافقت آیت‌الله اعرافی و همکاری متولیان مصلای میبد احداث ۲۸ واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم تا به صورت چرخشی هر دو سه سال یکبار به افراد مستحق داده شود ضمن آنکه یک خیر هم حاضر شده تا ۱۰ واحد مسکونی را به این منظور بسازد.

وی ضمن یادآوری تلفات بالای تصادفات در میبد گفت: ما گفته بودیم که باید به ازاء هر قبض جریمه یک قبض تشویقی صادر شود و به همان میزان که جریمه انجام می‌شود باید تشویق هم انجام گیرد و آمار هم نشان می‌دهد که آمار فوتی‌ها و مصدومین، کمتر از پارسال است.

IMG_0635

فرماندار میبد با بیان اینکه من متهم به فرماندار میراثی بودن هستم درباره سیاستهای فرمانداری میبد در حوزه میراث فرهنگی گفت: معتقدم ۳۰ تا ۴۰ درصد از آنچه به عنوان صنعت پاک از آن یاد می‌شود، میراث گذشتگان ما است و خوشبختانه دولت هم حمایت خوبی از ما در این بخش داشته است.

وی حمایت از صنایع دستی را جزء سیاستهای فرمانداری دانست و گفت: حدود ۷۰ نفر در صنعت کاربافی میبد در حال فعالیت هستند و در این ۲-۳ پاتوقی که به این منظور تشکیل شده خانم‌ها در صف می‌ایستند تا به نوبت پشت دستگاه کاربافی قرار گیرند.

حسین فلاح درباره مزایای حضور بانوان در صنعت کاربافی میبد گفت: اینکه یک مقدار زنان از خانه جدا شوند، بهانه‌گیری‌ها و حرف‌های حاشیه‌ای آنها هم کمتر می‌شود و در این صورت قطعا مدارای بیشتری با همسرانشان خواهند داشت و این موضوع به سلامت روحی و معنوی جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم نیم لیتر آب به میبد بیاوریم ۱۰۰ تا تبصره و قانون سر راه قرار می‌گیرد که درست هم هست و با این اوضاع ما آب و کشاورزی نمی‌خواهیم و آن چیزی که در حال حاضر برای ما در بخش صنعت پاک نهادینه شده، بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

فرماندار میبد با بیان اینکه خیرین میبد در بخش سلامت بیشتر به مقوله درمان توجه می‌کنند تا بهداشت، گفت: سه چهار روز پیش با مساعدت آیت الله اعرافی جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و اتفاق خیلی خوبی در این جلسه افتاد و ما حدود ۵-۶ میلیارد تومان دستور با صراحت از وزیر گرفتیم که باید پرداخت شود.

وی درباره حوزه آموزش و پرورش میبد هم با اشاره به اینکه ۶ پروژه خیری از پارسال در میبد آغاز شده و دو تای آنها تا مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ما مجددا امسال شاهد موج تراکم جمعیتی دانش‌آموزی از کلاس اول هستیم به گونه‌ای که امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی میبد از ۱۰۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس شورای تامین شهرستان میبد درباره معضل زمین‌خواری در میبد هم گفت: یکی دو ماه است که موضوع زمین‌خواری در میبد را داریم به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و خوشبختانه رئیس دادگستری میبد، حمایت ویژه‌ای از ما داشته‌اند و با همکاری دادگستری ۳-۴ تا تخریب داشته‌ایم و اتفاقات خوبی در این زمینه در میبد و ندوشن افتاده است.

فرماندار میبد درباره انتخابات مجلس دهم که اسفند امسال برگزار خواهد شد نیز گفت: موضوع انتخابات را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و ما باید بی‌طرفی کامل در این عرصه داشته باشیم و از قدرت و امکانات دولتی به نفع هیچ کاندیدایی استفاده نکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخاباتی صحیح و سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.